PR
Kokku: 4
Näitan: 1
Järgmine
Eesti esimesed õllesommeljeede võistlused
Pealkiri
Eesti esimesed õllesommeljeede võistlused
Toode
A. Le Coq õllede kategooria
Klient/Reklaamija
A. Le Coq koostöös Eesti Sommeljeede Assotsiatsiooniga
Kategooria
PR

Esitaja
Ogilvy PR
Projektijuht
Kristi Hürri, Pille Eikner
Strategy
Strateegia kirjeldus ja lähenemine on kirjeldatud alapealkirja all "Elluviimine"
Tehniline teostus ja tootmine
Imbi Hepner
Kirjeldus (est):
Eesti esimesed parima õllesommeljeede võistlused koostöös Eesti Sommeljeede Assotsiatsiooniga ning A. Le Coqi õllekultuuri arendamise projekti Beer Stariga
Kirjeldus (eng):
The first Estonian beer sommelier competition in cooperation with Estonian Sommelier Association and A. Le Coq Beer Star
Eesmärgid:
A. Le Coq on aastaid propageerinud õllekultuuri läbi oskusliku õlleserveerimise ning toiduga sobitamise. Kolm aastat tagasi loodi õllekultuuri arendamise projekt Beer Star, mille raames koolitatakse A. Le Coqi Horeca partnereid õigesti õlut serveerima ja toiduga sobitama. Projekt käivitus kenasti kuid siiski tunnetati, et on vaja uut ideed, kuidas õllekultuur viia ka tipprestoranideni ja veelgi enam inimeste teadvusesse. Ogilvy PR väljakutseks oli küsimus: “KUIDAS TÕSTA EESTI ÕLLEKULTUUR VEELGI KÕRGEMALE TASEMELE?” Leidsime, et selle saavutamiseks tuleb viia õlleserveerimise ja õllede tundmise oskus Eesti joogikultuuri edendajate tippudeni. Kui juba tipp joogitundjad ja koolitajad väärtustavad õllede tundmist ning selle õiget serveerimist ja toiduga sobitamist, tõuseb ka õlle kultuurne ja teadlik tarbimine.
Elluviimise kirjeldus:
Lahendus – valitud strateegia lühikirjeldus Eesti õlle- ja joogikultuuri tõstmine läbi professionaalse sommeljeede võistluse “Eesti Parim Õllesommeljee 2013” ning igaaastase õllesommeljee võistluste traditsiooni algatamine. Teadsime, et korraldame midagi sellist, mida pole varemalt Skandinaavia ja Baltikumi piirkonnas tehtud. Samuti ei teadnud me ühtegi teadaolevat õllesommeljee võistlust, mille pealt võtta eeskuju Eesti võistluste korraldamiseks. Moodustati õllesommeljee võistluste korraldamismeeskond, kuhu kuulusid A. Le Coqi turundusjuht ja õllede tootejuht, Taevas Ogilvy korraldusmeeskond, Eesti esimene spetsiaalse väljaõppe saanud õllesommeljee Kristjan Peäske ning Eesti joogikultuuri edendamise eestvedaja Sommeljeede Assotsiatsiooni president Kristel Nõmmik Esimeseks oluliseks etapiks oli võistluse struktuuri paika panemine: • 1 osa – kirjalik test, kus hinnati võistlejate teoreetilisi teadmisi õllest. Samuti tuli kõigil osalejatel kirjeldada pimetestis õlut – mis tüüpi õlu, selle maitsekirjeldus ja ära arvama ka päritolu ning tootja. • 2 osa – kirjaliku testist pääses edasi poolfinaali 8 parimat, kellel seisis ees suuline vastamine õlle ja toidu sobitamise kohta. Võistleja pidi põhjendama miks ta just selle õlle juurde soovitab vastavat rooga. • 3 – osa neli parimat õlletundjat said edasi publikule avatud finaali, kus iga võistleja pidi laval näitama oma teadmisi õllede teooria kohta, õlut pimetestis ära tundma, õigesti õlut serveerima ning toiduga sobitama. Teine oluline etapp oli läbi mõelda, kuidas tõsta võistluse usaldusväärsust ning milliseid väliseksperte võistlejate hindamiseks kaasata. Selleks, et saada võistlusele juurde usaldusväärsust, kaasasime finaliste hindama ka rahvusvahelise žürii. Finaliste hindas 6-liikmeline žürii – Kristel Nõmmik (Sommeljeede Assotsiatsiooni president) Kristjan Peäske (Eesti esimene koolitatud õllesommeljee, üks võistluse idee autoreid) Urvo Ugandi (mitmekordne Eesti sommeljeede meister) Tarmo Noop (õlletootjate esindaja) Hanna Tunberg (Rootsi parim õllesommeljee) Soren Hansen Jensen (Taani parim õllesommeljee) Kolmandaks oluliseks etapiks oli läbi mõelda, kuidas tekitada võimalikult palju huvi võistluse vastu, et sellest võtaks osa võimalikult palju huvilisi. Kuna taolist võistlust pole varem Eestis tehtud ning keegi polnud ka sarnasel võistlusel osalemas käinud, otsustasime korraldada võistlejatele ettevalmistava õllekoolituse. Koolituse viis läbi Kristjan Peäske, kes andis võistlejatele põhjaliku ülevaate õlledest, serveerimisest ja toiduga sobitamisest, et võtta maha hirmud võistlusel osalemise eest ning julgustada võistlema. Seadsime eesmärgiks saada võistlustele 20 osalejat.
Tagajärjed:
Tulemused: • Kokku registreeris võistlustele 38 huvilist, kellest 30 inimest osalesid ka võistlustel. Selline tulemus ületas 50% ulatuses meie ootusi. • Kajastuses kasutasime traditsioonilist meediat, sotsiaalmeediat, otsepostitusi kutsete näol võistluse sihtrühmale. • 17. novembril selgus Eesti Parim Õllesommeljee 2013, kelleks osutus Kristjan Markii • Võistluste finaalis Estonia Talveaias oli kohal 7 meediaväljaande ajakirjanikud (online, print, tele), kes kajastasid nelja parima võistleja oskusi õlleserveerimises ja toiduga sobitamises. o ERR, Postimees online, Tallinn City, Õhtuleht, Reporter, Eesti Ekspress, Naised o Lisaks eraldi kajastused Ringvaates, Postimees Arteris • Kuna tegemist oli ainulaadse ettevõtmisega siinses regioonis, pääses üritus ka rahvusvahelisse pressi – nii Soome kui ka Rootsi meediasse. Näiteid kajastustest: • http://www.ohtuleht.ee/553722 • http://menu.err.ee/Uudised/686255e0-77ec-4fab-9790-9bb31937987d • http://www.reporter.ee/2013/11/15/ka-olle-mekkimine-voib-olla-toeline-teadus/ • http://www.ohtuleht.ee/553820 • http://www.toiduliit.ee/index.php/83-uudised • http://www.tallinncity.ee/2597622/ollefann-ennustab-eesti-olleturg-muutub-kumneid-kordi-rikkalikumaks • http://menu.err.ee/Videod/1a90ce07-7467-440e-9005-5e71947117f7 • http://menu.err.ee/Uudised/0f42a47d-7c82-4bab-979c-0acab6a29400 • http://menu.err.ee/Uudised/66bb100b-8064-4da2-8e12-bdbbfb32bff5 • http://www.jt.ee/2600664/paidest-parit-sommeljee-teab-ollest-koike Kajastused: Artikleid kokku: 14 Sotsiaalmeedia postitusi kokku: 11 TV kajastusi: 2 Online videode kajastusi: 3 Kajastusi välismeedias: 2 Tonaalsus: 100% positiivne Õllesommeljee võistluste kuluefektiivsus: Hindame võistluste kuluefektiivsust väga kõrgelt. Õllesommeljee võistluse näol anti õllele kui kategooriale täiesti uus väljund ja nurk ja seda läbi Eesti joogikultuuri tipptegijate.