PR
Eelmine Kokku: 4
Näitan: 2
Järgmine
Lihtne värvida, lihtne aidata
Pealkiri
Lihtne värvida, lihtne aidata
Toode
Alpina värvid
Klient/Reklaamija
Alpina (SIA Caparol)
Kategooria
PR

Esitaja
Ogilvy PR
AD
Karmen Heinamaa
Copywriter
Marko Kodres
Projektijuht
Pille Eikner
Strategy
VALITUD STRATEEGIA LÜHIKIRJELDUS ETAPPIDE KAUPA1. Kogukonna kaasamine ja projektide toomine avalikkusesse, sotsiaalmeedia keskkonda Facebook. (https://www.facebook.com/alpinavarvid), Vaata eraldi Kampaania Tab’i! 2. Kampaania üleskutse – võida tasuta värvid oma lasteaedadele – saatmine kõikidele Eesti ja vene lasteaedadele, mis sisaldas juhist oma taotluse vormistamise osas nõnda, et seda oleks võimalik hiljem üles laadida Facebooki. https://www.facebook.com/notes/alpina-värvid/kandideerimisreeglid-2013/1445509990562323. Kampaania pressiteate ja reklaami avaldamine, mis kutsus liituma Alpina Facebooki leheküljega. Kampaania sõnumit ja üleskutset võimendasid PR-tegevused üld- ja kohalikus meedias artiklite kujul (meediakajastuste kokkuvõte on lisatud lõpus).4. Laekunud 70 taotlusest valis Alpina välja 10 projekti, millest agentuur tegi 1-2 minutilised videolood (https://vimeo.com/78916107), kus lasteaia esindaja selgitas, miks nad taotlevad tasuta värve, milliseid ruume plaanivad tasuta värvidega uuendada ning miks just nende lasteaiale tuleks anda oma hääl. 5. Avaldasime Alpina Facebooki lehel koos rakendusega kõigi 10 kandidaadi tutvustused koos videolooga. Iga lasteaia juures oli Facebooki kontot omaval inimesel võimalik anda 1 hääl, vajutades selleks “Like/Meeldib” nuppu.6. Alustasime toetava PR-kampaaniaga ja promoted post’iga Faceboolos – “Sinu hääl otsustab – ütle Sina, milline Eesti lasteaed väärib täielikku värviuuendust!”7. Saatsime kõigile kümnele valitud lasteaiale üleskutse levitada infot konkursi kohta lastevanemate, suuremate õdede-vendada, kohaliku kogukonna liikmete hulgas – sest ainult 5 kõige enam meeldimist saanud lasteaeda saavad uue värvilise sisekujunduse.8. Hääletamine kestis 3 nädalat
Arendaja
Aleksei Nemov
Loovjuht
Matthias Vutt
Veebilink:
Kirjeldus (est):
Eesti- ja vene lasteaedade konkurss "Lihtne värvida - lihtne aidata" korraldamine ja elluviimine
Kirjeldus (eng):
Competition among Estonian and Russian kinder gardens "Easy to paint - easy to help" (Detailed description of the project is in the attached file)
Eesmärgid:
1. PROJEKTI IDEE Aastatel 2009-2012 on värvibränd Alpina korraldanud Eesti ja vene lasteaedade vahelist konkurssi „Lihtne värvida – lihtne aidata“, mille raames on kõigil lasteaedadel olnud võimalik taotleda tasuta seinavärve ruumide remondiks motiveeritud projekti olemasolul. Konkursil osalemise tingimuseks oli kohaliku kogukonna – lastevanemate, piirkonnaga seotud inimeste – kaasamine lasteaia ruumide värvimisse. Igakevadise kampaania käigus laekus ettevõttele kümneid taotlusi üle Eesti ning Alpina valis igal aastal välja 10 lasteaeda, kellele värvid kingiti. Aastas loovutas Alpina 300 000 liitrit värve. Nagu tavapäraselt, soovis ettevõtte algatatud heategevusprojektile meedia ning avalikkuse tähelepanu, mille saavutamine muutus aga aasta aastalt raskemaks.
Elluviimise kirjeldus:
2. VÄLJAKUTSE 2013. aastal pöördus värvitootja Ogilvy PR poole sooviga saavutada heategevusprojektile “Lihtne aidata, lihtne värvida!” laiemat kõlapinda, sh meediakajastusi. Mõistsime, et ainult tavapärasel moel – kampaania üleskutse saatmine lasteaedadele, pressiteate edastamine kampaania kohta, projektide hindamine kinnise žürii poolt – pole võimalik avalikku, sh meedia, tähelepanu saavutada. Otsustasime teha 180-kraadise strateegilise pöörde ning panna taotlusprojektidega konkureerivad lasteaiad, laste vanemad, sõbrad, tuttavad, kasvatajad, lasteaia juhatajad ja kohaliku kogukonna liikmed avalikult omavahel konkureerima põhimõttel – võidab see, kelle projekt kogub kõige rohkem hääli ehk tähelepanu ehk poolehoidjaid. Viisime konkursi tavapärasest formaadist välja sotsiaalmeediakeskkonda Facebook, kus rahvas sai ise otsustada, millised lasteaiad ning värviuuendusprojektid võidavad auhinnad - tasuta värvid. 2013. aasta konkursi tegi eriliseks see, et esimest korda valis võitjad lasteaiad välja rahvas ise, sotsiaalmeediakeskkonnas Facebook.
Tagajärjed:
4. PROJEKTI TULEMUSTE ÜLEVAADE Projekti tulemused: • Kokku lasteaedadele antud unikaalseid hääli 11 056 • Kokku Facebookis saadetud kutseid hääletama 2 464 • Alpina Facebooki lehekülje keskmine levik (reach) oli 111 496 näitamist / per nädal. • Alpina Facebookis uusi fänne 3 902 (enne kampaaniat 10 korda vähem) • 5 uue värvilahendusega lasteaeda Eestis o 1. Kõmsi lasteaed Hanila vallas (1547)? o 2. Tartu lasteaed Midrimaa (1472 häält)? o 3. Kolga lasteaed (1460 häält)? o 4. Paikuse lasteaed Mesimumm (1406 häält)? o 5. Kuressaare Tuulte Roosi lasteaed (1392 häält) • Kokku 11 eelkajastust meedias (üleskutse võimendus) ja 4 järelkajastust HINNANG PROJEKTI KULUEFEKTIIVSUSELE JA LAHENDUSELE Tänu kampaania raames loodud Facebooki leheküljele avanes kõikidel Eesti inimestel võimalus anda oma poolthääl just tema meelest värvivärskendust kõige enam vajavale lasteaiale. Samuti avanes kõikidel hääletajatel jagada oma häält ja kampaaniat ennast oma Facebooki “seinal” ning julgustada kampaania raames hääletama ka oma sõpru ja tuttavaid. Kogukonna kaasamine osutus väga edukaks ja tõi kampaania lehele hulgaliselt inimesi, Alpina lehe keskmine reach küündis nädalas üle 100 000. Kuigi traditsioonilises meedias oli kajastuste arv tagasihoidlikum, jõudis kampaania ja selle sõnum kohaliku print ja online-meediasse. Mis aga kõige tähtsam – Alpina projekt sai väga suure tähelepanu ja puudutas inimesi otse – läbi kaasamise. Kõigi hääl otsustas. Eelkajastused: • Delfi - http://eestielu.delfi.ee/eesti/haridus/viis-eesti-lasteaeda-saavad-uue-varvilahenduse.d?id=66131238 • Saarte Hääl - paber ja online http://www.saartehaal.ee/2013/05/16/tuulte-roosi-lasteaed-voib-seintele-saada-uue-varvikihi/ • Meie Maa - https://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=35&artid=53295 • Saarlane - http://www.saarlane.ee/uudised/uudis.asp?newsid=48798&kat=1&y=0 • Good News - http://www.goodnews.ee/viis-eesti-lasteaeda-saavad-uue-varvilahenduse • Lääne Elu - http://online.le.ee/2013/05/16/komsi-lasteaed-kandideerib-tasuta-varvidele/ • Perekool.ee - http://www.perekool.ee/artiklid/viis-eesti-lasteaeda-saavad-uue-varvilahenduse/ • Keila Linna Facebooki lehekülg • Hiiu Elu Facebooki lehekülg • Lasteaed Männimäe kodulehekülg - http://www.mannimae.ee/ • Viljandi linna kodulehekülg - http://www.viljandi.ee/et/uudised-teated/-/asset_publisher/7yQY/content/mannimae-lasteaed-otsib-toetust • Õpetajate Leht - http://opleht.ee/6376-10-lasteaeda-ootab-varske-varvi-nimel-toetushaali/ Järelkajastused: • Lääne Elu - http://online.le.ee/2013/06/03/komsi-lasteaed-kogus-facebookis-enim-haali-ja-voitis-tasuta-varvid/ • Delfi - http://eestielu.delfi.ee/eesti/harjumaa/kuusalu/haridus/eesti-rahvas-selgitas-valja-viis-lasteaeda-mis-saavad-uue-varvilahenduse.d?id=66228946 • Meie Maa - https://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=1&artid=53578 • Saarte Hääl - http://www.saartehaal.ee/2013/06/04/tuulte-roosi-lasteaed-saab-uue-varvikuue/