Kuldmuna arhiiv

Eesti loovuse kullafond

Eesti loovuse
kullafond

Vaata projekte

Eesti suurim loovusfestival Kuldmuna lennutab igal aastal kuld-, hõbe- ja pronksmune agentuuride ja nende klientide seintele põnevaimate ja tunnustust väärivate loovlahenduste eest.

Kasuta allolevat filtrit, et avastada valitud aasta parimad meistriteosed ja nende autorid! See on hea võimalus leida oma järgmine disainilahenduse looja või koostööpartner või imetleda niisama kuldmunejate töid.

Vaata võitjaid

Võitjad

Kahjuks ühtegi vastet ei leidunud, muuda kriteeriume või

Kuldmuna ajalugu

  • 1998

    Kuldmuna lükatakse veerema! Esimesel konkursil võetakse mõõtu viies kategoorias: välireklaam, raadioreklaam, telereklaam, trükireklaam ja sotsiaalreklaam.

  • 1999

    Ollakse tunnistajaks legendi sünnile! Konkursil näitab taset Saku “Mõnusaid jõule” telereklaam, mis on praeguseks eetris püsinud üle 20 aasta.

  • 2000

    Saame teada, et lennuvõimelised kirjandustegelased eelistavad reisida lennukiga. Välireklaami Kuldmuna maandub taiese “Mugavam. Superman. Karlsson” eest Estonian Airi õuel.

  • 2001

    Vahel sobib muna ideaalselt putru. Eesti Televisioon serveeris suurepärased telereklaamid, mis tutvustasid erinevaid teleprogramme. Pildil reklaam “Puder”. Tasuks muidugi Kuldmuna.

  • 2002

    Ootad sa bussi või istud autos? Välireklaami Kuldmuna sõidutas koju Citroën. Leidliku lahenduse mootoriks oli agentuur Indigo Bates.

  • 2003

    Küsi, küsi, küsi! Küsija suu pihta ei lööda. 2003. aasta konkursil utsitas Infotelefoni reklaam veel rohkem küsima. Autoriks Kontuur LB.

  • 2004

    Seekordsed munad praeti kuldseks mootoriõlis. Statoili õlid nautisid kuulsust küll Skandinaavias, kuid mitte Eestis. Seepärast kutsuti kulinaariamaigulisse telereklaami Norra näitlejad. Töö tõi lauale Kontuur LB.

  • 2005

    Mis saab olla Eesti pandipakendi jaoks parem otsepostitus kui pudelipostitus? Postitatud reklaami Kuldmuna võitis Eesti Pandipakend, pudeli pani teele Division McCann.

  • 2007

    Munasid koorus juurde! Lisaks Kuldmunale hakati välja andma Kandilist muna, mille kategooriate hulka kuulusid graafiline disain, firmastiil, illustratsioonid, pakend, internet ja multimeedia. Hõbemuna võitis Honda kalender/jõulukaart, esitajaks Kontuur LB.

  • 2008

    Munale on kana ikka hingelähedane. Kuldmuna võitis Vanzetti esitatud Talleggi kanahakkliha reklaam, kus psühholoogi juures viibinud mehele meenus iga eluetapiga vaid üks – kana.

  • 2009

    Kuldmuna on parem kui rasv ja pekk. Noorte tulevikutalentide tööd saabusid esmakordselt konkursile 2007. aastal. Kaks aastat hiljem võitsid Pesamuna auhinna Maksim Loginov ja Jekaterina Boitsova tööga "Tead, mida sööd?".

  • 2010

    Suveplätud olid plindris! Sügisene kingamaffia näitas neile koha kätte ning viis kohale selge sõnumi: on aeg anda võim saabastele! Julmuritest jalavarjud lõi Adell Taevas, kliendiks Kristiine Keskus.

  • 2011

    A. Le Coqi reklaam "Jalgpall vs Seks" jõudis küll loovkonkursi finaali, kuid otsustaval hetkel löödi pall napilt väravast mööda ning Kuldmuna libises käest. Sellest hoolimata jäi tabav reklaam inimestele meelde. Autoriks Adell Taevas.

  • 2012

    Kus sina oma magistri tegid? Ikka Tasku ülikoolis. Tasku kaubanduskeskus põimis tabavalt ülikoolilinna imago ja enda. Tulemuseks välireklaami hõbemuna. Töö tõi konkursile Tabasco.

  • 2013

    Erilised tööd saavad erilisi mune. Ettevõtluse arendamise SA Brand Estonia seeria võitis tänu DER Tanki tabavale jutuvestmisoskusele storytelling’u muna.

  • 2014

    Rademar sai omal nahal tunda, kuidas üks trükireklaami hõbemuna tuju heaks teeb. Hea reklaami tegemiseks puges nahast välja Tabasco.

  • 2015

    Purjus peaga sõitmise vastu on tehtud rohkelt kampaaniaid. 2015. aastal võitis üks neist Grand Prix. Parimaks tunnistati Maanteeameti kampaania "Sõber ei lase purjus sõpra rooli". Kampaania tõi avalikkuse ette Age McCann.

  • 2016

    Kuldmuna teemaks oli: "Kas said pihta?" Kuldmunale kandideeris kokku 527 tööd ning auhinnagalal jagati välja 25 kuldmuna, 25 hõbemuna ning 25 pronksmuna.

  • 2017

    Lumememmed vahetasid porgandid Kuldmuna vastu! Konkursile hakkas laekuma rohkem töid väiksemate tegijate poolt. Väätsa vallavalitsus utsitas kohalikke lumememmesid meisterdama. Kokku valmis 600 memme ning väärt aktsiooni jäi ehtima avaliku ürituse Kuldmuna.

  • 2018

    Kuldmunale tekkisid uued erioskuste kategooriad, mille eesmärk oli tunnustada talendikaid tegijad, oma valdkonna tõelisi professionaale. Tommy Cash’i särav muusikavideo sai näiteks eriefektimuna. Teostajaks Denis Strahhov.

  • 2019

    Valgusvihus olid noored tegijad. Neile mõeldes toimus esimest korda enne sündmust ka Kuldmuna konverents ning tudengitest koosnev varižürii jagas oma lemmikutele auhindu ehk üllatusmune.

  • 2020

    Maailmas korraldas paksu pahandust üks viirus. Seetõttu korraldati Kuldmuna gala esimest korda virtuaalselt. See tuli suurepäraselt välja, sest turundajatel on kohanemine veres.

  • 2021

    Tuhat ja tuline! Või õigemini 983 ja tuline! Kuldmunale esitati rekordarv töid – jah, 983. Tippmarki tähistati esimese südassuvise välipeoga.

  • 2022

    Kuldmuna on ikka ja alati ühe teema ümber keerelnud, kuid esimest korda valiti teema loovkonkursil. Õhus oli palju huvitavaid lähenemisi, kuid võitjaks osutus Tanki loodud “Loov is in the air.”