Loovusfestivali Kuldmuna 2017 võitjad selgunud!

17.03.2017
 
Täna kuulutati Saku Suurhallis Loovusfestivali Kuldmuna 2017 auhinnagalal tuhandepealise vaatajaskonna silme all välja parimad turunduskommunikatsiooni lahendused reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse valdkonnas.

 

Aasta digiagentuuriks valiti Age McCann, reklaamiagentuuriks Optimist, üritusturundusagentuuriks Orangetime ning disainiagentuuriks Velvet. Parima kliendi tiitli sai sel aastal Eesti Rahva Muuseum. Parima telereklaami tiitli võitis Velvet koos Kuukulguriga Eesti Rahva Muuseumi kampaania eest.

Grand Prix peaauhind läks sel aastal Velvetile Eesti Ajaloomuuseumile valminud kampaania “Keskaja rõõmud” eest.

Elutööauhinna laureaadina nomineeriti 2017. aastal Tallinna Ülikooli Reklaamiteooria lektor, Reklaami ja imagoloogia õppekava kuraator Tiina Hiob.

“On rõõm tõdeda, et tööde üldine tase oli väga kõrge ning ka rahvusvahelises kontekstis konkurentsivõimeline”, kommenteeris Kuldmuna korraldaja, Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juht Lola Tehver. “Lisaks suurtele tuntud agentuuridele oli ka uusi põnevaid üllatajaid. Hea näitena võiks välja tuua Väätsa vallavalitsuse elukoskkonna väärtustamise kampaania, mille raames ehitati 600 lumememme. Väga hea eesmärgiga nutikas idee!” lisas Tehver.

Üheksateistkümnendat korda toimuvale loovusfestivalile Kuldmuna kandideeris sel aastal 589 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Auhinnagalal jagati välja 24 kuldmuna, 23 hõbemuna, 23 pronksmuna ning lausa seitse erimuna.

Noortekonkursil Pesamuna tuli 48-tunni jooksul osalejatel seekord oma loovus proovile panna Tarbijakaitseameti kampaania loomisel. Võidutöö “Ära lase end trollida!” töötasid välja Marita Tambelt ja Heigo Heinleht.

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Videolingid ja fotod töödest: http://defol.io/kuldmuna/2017/finalists

Lisainformatsioon:
Lola Tehver
ETKAL tegevjuht
lola.tehver@etkal.ee mob 50 19003

 

Kuldmuna konkursil osaleb 589 tööd

13.03.2017
 
Sel reedel Saku Suurhallis toimuval 19. Kuldmuna galal jagatakse välja auhinnad reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia-, PR- ning üritusturunduse kategooriates.
Kokku laekus konkursile 589 tööd, mille vahel zhürii sel nädalal auhinna-valikud teeb.

 

Kõiki töid hindavad tunnustatud eksperdid, zhüriide esimehed on rahvusvahelise kogemusega erialal töötavad inimesed.
Lisaks zhüriide juhtimisele, annab neist igaüks ka loengu Kuldmuna seminaril 17.03:

LOOVUS: Michael Conrad, Berlin School of Creative Leadership President (Saksamaa)
DIGI: Mervyn Ten Dam, digiagentuuri Achtung asutaja ja loovjuht (Holland)
DISAIN: Matija Vujovic, disainiagentuuri Kitchen loovjuht (Tšehhi Vabariik)
PR: Ralf Kostgeld, kommunikatsiooniagentuuri Renzen loovjuht (Šveits)
ÜRITUSTURUNDUS: Timo Kiuru, agentuuri The Unthinkable loovjuht (Soome)

Gala programmi kirjeldavad korraldajad nii:

Aastas ühel erilisel õhtul jõuavad palverändurid oma iga-aastase palverännaku lõppu Kuldmuna Galale. Nende kõrgete võlvide alla kogunevad Eesti turundusmaastiku pühakud, apostlid, preestrid, kardinalid… aga võib kohata ka paganaid. Kuulda saab Eesti turundusmaastiku uut ja vana testamenti ning erinevaid uskumusi, mille külalisteni toovad piiskopid Ott Sepp ja Terje Pennie.
Kui värsked pühakud saavad armulauas sisse pühitsetud, keeratakse valgus maha, et kõik saaksid endas leida pagana ja tantsida end tühjaks "Ennu ratta" Kuldmuna eri paganlike nootide järgi.
Dresscode: pidulik

Kuldmuna Gala pileteid saab broneerida: info@etkal.ee
Pileti hind 120 EUR, sisaldades pidulikku õhtusööki. Piletite arv on piiratud!
Kuldmuna konkursi ja auhinnagala korraldajaks on Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit (ETKAL).

 

Algas Kuldmuna 2017 noortekonkurss Pesamuna

07.03.2017
 
Loovusfestival Kuldmuna annab taas noortele ja andekatele võimaluse enda loovus proovile panna Pesamuna konkursi kaudu. Eesmärgiks on selgitada välja erialaselt andekad noored ja neid tegutsema motiveerida.

 

Kuldmuna Pesamuna konkurss avanes täna kl 10 ja osalejatel on aega 48 tundi, et parim kampaanialahendus välja töötada. Võitjad selguvad 17. märtsil Kuldmuna auhinnagalal.

Täna startinud konkursile on registreerunud 37 võistkonda. Möödunud aastal viis ühe finaalprojekti ellu Sotsiaalministeerium, sel aastal saab kätt harjutada Tarbijakaitseameti kampaania jaoks.

See on tõsi! Aga digidisainis on vaja järgida tehnoloogiat ja see muutub iga kuu. Kui parendatakse näiteks foto- või videokompressiooni, saab veebilehel kasutada suuremaid pilte või kvaliteetsemaid videoid. See on pidev võitlus hea disaini ja mugava kasutajakogemuse vahel. 

Noortekonkursi puhul me loovusele piiranguid ei sea, mis annab võimaluse väga julgeid lahendusi pakkuda. Läbi aastate on Pesamuna konkursile laekunud väga põnevaid ideid ja teostusi, mis on ka ellu viidud – näiteks 2016 aasta Sotsiaalministeeriumi kampaaniaga. Sel aastal pannakse noored proovile kampaaniaga, mis aitaks neil internetist “targalt” osta ning oma valikuid analüüsida.

Konkursitöid oodatakse kuni 28-aastastelt reklaamiagentuuride töötajatelt, kõrgkoolide õpilastelt ning ka kõikidelt teistelt vanusepiiri sobituvatelt iseseisvatelt reklaamitalentidelt, kes Kuldmuna raames silma paista soovivad.

2016. aastal oli lähteülesandeks töötada välja kampaania, mis suurendab noorte teadlikkust vaimsest tervisest ja julgustab neid oma probleemidest rääkima ning abi otsima. Marita Tambelti kampaania “Mul on kõik OK” viidi hiljuti ellu Sotsiaalministeeriumi poolt algatatud kampaanias. Link: http://sm.ee/et/mul-koik-ok

Lisainfo: info@etkal.ee

 

Mobiiliajastul on desktop-veebi disain jätkuvalt väga tähtis

01.03.2017
 
Intervjuu Kuldmuna 2017 disainižürii esimehe ja rohkelt auhindu võitnud agentuuri Kitchen Prague loovjuhi Matija Vujoviciga.

 

Kuldmuna 2017 disainižürii esimees Matija Vujovic esineb 16. märtsil Passwordil Kuldmuna paralleelsessioonis. Tutvu programmiga www.password.ee ja osta omale hiljemalt 10. märtsil pilet (ETKALi liikmele kehtib soodustus)!

Millised on Sinu arvates praegu põhilised trendid disainis?
Digidisainis on need kindlasti suured tähed, suured fotod, selgus, minimalism. Tagasi tulevad raster, tugevad värvid, lihtne disain, geomeetria, gradatsioon - need on sel aastal trendikad elemendid.

Digidisainis on lõputu võitlus funktsionaalsuse ja ilu vahel. Tihti on veebileht väga ilus, auhindu võitev, aga mitte kasutajasõbralik...
See on tõsi! Aga digidisainis on vaja järgida tehnoloogiat ja see muutub iga kuu. Kui parendatakse näiteks foto- või videokompressiooni, saab veebilehel kasutada suuremaid pilte või kvaliteetsemaid videoid. See on pidev võitlus hea disaini ja mugava kasutajakogemuse vahel. 

Kui rääkida kasutajakogemuse ekspertidega, siis nende arvates tuleks kinni keerata kõik nö kellad ja viled, et teha veebilehed võimalikult kasutuslihtsaks.
Oleneb, kas see on veebipood või mõne toote müügileht. Lihtsa disaini kontseptsioon toimib hästi veebilehtedel, mille peamine eesmärk on otsene müük. Disaini nimi, tegelik mõte ongi ju kasutajakogemus. Võib ju luua väga võimsa kogemuse lisades videoid, pilte ja graafikat, aga kui eesmärk on midagi müüa, peab leht olema selge ja arusaadav ning disain hoopis taustal. Esiplaanil peavad olema kommunikatsioonielemendid: pealkirjad, nupud jms.

Palju on räägitud nn mobile first põhimõttest, sest üha enam kasutatakse nutiseadmeid internetis surfamiseks. Samas pole palju võimalusi teha telefonile muljetavaldavat disaini, sest selle ekraan on nii väike. Kas alustate oma veebidisaini protsessi pidades esmalt silmas telefone?
Jah, see on tõsi. Praegu töötame ühe start-up'i veebi kallal, mille eesmärk on müüa ja see peab toimima ka telefonis. Aga kui eesmärk on oma äri tutvustada, muljet avaldada või mõnda uut toodet või projekti esitleda, siis ei saa keskenduda mobiilile. Tõsi, ca 40-45% külastusest on nn mobile first, kuid see ongi esmase info saamiseks -- koju jõudes avame arvuti ja saame tootest või brändist päris elamuse desktop-veebi vaadates.  

Nii et desktop on võrdse tähtsusega, kui mitte tähtsamgi kui telefon?
On jah, kui me räägime pildi või toote veebilehest. Arvutis saad sa kasutada heli, palju rohkem animatsioone, interaktiivsust ja seeläbi luua ka brändi. Mobillne veeb on hea toote otseseks müügiks või selleks, et saada kiiret infot millegi kohta - näiteks uudised, kuid sellele platvormile ei saa luua esitluse eesmärgiga disaini. Mobiiliversiooni puhul on kõige olulisem see, et see toimiks. Desktopi kaudu on võimalik edastada palju rohkem informatsiooni. 

Kui intervjueerida auhinnatud disainiagentuure ja küsida tulemuste kohta, siis tihti pole loovjuhtidel ja disaineritel aimugi, kas nende töö on reaalselt ka äri edendanud. Mis sa arvad - kui tähtis on disaineril mõista kliendi ärihuvi?
See on väga oluline! Klient peab oma ärieesmärgid briifi kirja panema ja disainerid peavad neid teadma. Disaineril peab olema arusaam, mida klient saavutada tahab. Kas uut veebi on vaja müügi edendamiseks või brändi loo rääkimiseks.

Aga tavaliselt disainereid ei huvita. See on vist tööstusharu eripära või suhtumise küsimus, et nad on kurikuulsalt ükskõiksed ärilise poole vastu ja huvitatud ainult kunstilisest poolest.
Nagu öeldakse, töö pole loominguline kui see ei müü (David Ogilvy: “It’s not creative unless it sells”). Müügile suunatud digikampaaniad on dünaamilised.  Ei ole nii, et kujundad plakati ja ootad 2 kuud tulemuste nägemiseks. Digikampaaniatega tegeled iga päev või iga paari päeva tagant ja optimeerid vastavalt sihtgrupile ja tagasisidele. 

 

Kuldmuna seminarile lisandus agentuuri The Unthinkable loovjuht Timo Kiuru

21.02.2017
 
Timo Kiuru on mitmeid auhindu võitnud loovjuht ja konsultant Soome kommunikatsiooni- ja üritusturundusagentuuris The Unthinkable.

 

Timol on üle 10 aasta jagu kogemusi meelelahutustööstusest ja üritusturunduse valdkonnast ning hetkel on tema igapäevatööks suurte integreeritud loovprojektide väljatöötamine ja strateegiline juhtimine. Timo on töötanud tõeliselt globaalsete klientidega nagu näiteks Samsung, Nokia, McLaren, Rovio, Cosmopolitan, The Huffington Post, Highsnobiety ja SK-II. Lisaks on ta ka kõrgelt hinnatud esineja konverentsidel üle maailma, ettevõtja, endine teleprodutsent, tantsija, kolumnist, Highsnobiety.com ja The Huffington Posti kaasautor. Timo on ka raamatu “Experiential Creative Planning” autor.

KULDMUNA SEMINAR
16. märts 2017 Saku Suurhallis
Password 2017 konverentsi paralleelsessioon
Esinevad Kuldmuna žüriide esimehed:

Michael Conrad, Berlin School of Creative Leadership President (Saksamaa)
Mervyn Ten Dam, digiagentuuri Acthung asutaja ja loovjuht (Holland)
Matija Vujovic, disainiagentuuri Kitchen loovjuht (Tšehhi Vabariik)
Ralf Kostgeld, kommunikatsiooniagentuuri Renzen loovjuht (Šveits)
Timo Kiuru, üritusturundusagentuuri The Unthinkable loovjuht (Soome)

näitavad oma töid, jagavad oma õppetunde ja annavad nõu Eesti turundajatele (tuginedes Kuldmuna žüriis kogetule).

Osalustasu: 129 € + km
ETKALi liikme soodushind: 99 € + km
Registreerimise tähtaeg: 10. märts
www.password.ee

 

Loovusfestival Kuldmuna saab uue näo

18.01.2017
 
Aasta olulisim Loovusfestival Kuldmuna võtab kasutusele uue logo.

 

Kuldmuna korraldaja Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juhi Lola Tehveri sõnul peegeldab uus logo Kuldmuna identiteeti väga hästi, sest Kuldmuna härjasilm on juba 19ndat aastat Eesti reklaamimaailma kvaliteedimärk. Idee vastavaks uuenduseks pakkusid Newton ning AD Angels, teostas Kärt Villmann AD Angelsist. “Kaks loovagentuuri mõtlesid paralleelselt sarnases võtmes ja see andis meile kindlust, et härjasilma motiiv peaks kindlasti kajastuma meie logos,” selgitas Lola Tehver.

Uue logo autor Kärt Villmann: “Kuldmuna tuntuim sümbol on kahtlemata konkursi auhind – härjasilm. Oleks igati loogiline, et samasugune on ka konkursi logo. Nagu näiteks Cannes’i sümbol, nii logo kui ka auhind, on lõvi. Lähtusin logo kujundades, sellest, et kuna Kuldmuna reklaam aga on igal aastal isemoodi, peab logo sobima igasuguse lahenduse peale, olema loetav ja kasutatav hoolimata taustast. Seepärast on logo lihtne ja minimalistlik, jõuline oma lihtsuses. “

Kuldmuna toimub juba vähem kui kahe kuu pärast ehk 17. märtsil Saku Suurhallis. Festivali gala saab olema ühtlasi ka Turunduskonverentsi Password lõpugalaks, kus peateemaks on tarbija käitumine ja selle mõistmine (business meets consumer).

Kuldmuna gala pääsmete müük juba käib soodushind 100 EUR kehtib veel 2 nädalat (kuni 31.01.2017). Alates 01. veebruarist maksab gala pääse 120 eur (km’ga). Kuldmuna gala pääsmeid saab broneerida aadressil: info@etkal.ee.

Möödunud aastal kandideeris Loovusfestivalil Kuldmuna kokku 527 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Kõiki töid hindavad tunnustatud eksperdid, žüriide esimehed on rahvusvahelise kogemusega erialal töötavad inimesed.

Loovusfestivali Kuldmuna raames toimub lisaks ka Noortekonkurss Pesamuna, kus saavad mõõtu võtta kuni 28-aastased (k.a) loojad.

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.  

Lisainfo:
Lola Tehver
ETKAL tegevjuht
lola.tehver@etkal.ee

 

Loovusfestival Kuldmuna toimub 17. märtsil 2017

28.12.2016
 
Aasta olulisim Loovusfestival Kuldmuna toimub 17. märtsil Saku Suurhallis. Festivali gala saab olema ühtlasi ka Turunduskonverentsi Password lõpugalaks, mis toob kokku pea 800 erialainimest nii Eestist kui välismaalt. Tegemist on läbi aegade suurima turundussündmusega, kus peateemaks saab tarbija käitumine ja selle mõistmine (business meets consumer).

 

Kuldmuna gala pääsmete broneerimiseks tuleb edastada oma tellimus aadressile info@etkal.ee. Gala pääsmete müük on juba alanud ning kuni 31.01.2017 saab pääsmeid osta soodushinnaga 100 eur. Alates 01. veebruarist maksab gala pääse 120 eur koos km-ga.

Kandidaatide esitamine 19ndat korda toimuvale Loovusfestivalile Kuldmuna, kus tunnustatakse käesoleva aasta parimaid reklaamimaailma tegijaid, algab veebruaris. Kuldmuna konkursi ja auhinnagala korraldajaks on Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit (ETKAL).

"Kuldmuna on aasta oodatuim reklaamimaailma sündmus ja siin esitletud tööd annavad hea ülevaate viimase aasta turundusmaastikust Eestis," selgitas ETKALi juht Lola Tehver.

Kõiki töid hindavad tunnustatud eksperdid, zhüriide esimehed on rahvusvahelise kogemusega erialal töötavad inimesed. Möödunud aastal kandideeris Loovusfestivalil Kuldmuna kokku 527 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias.

Loovusfestivali Kuldmuna raames toimub lisaks ka Noortekonkurss Pesamuna, kus saavad mõõtu võtta kuni 28-aastased (k.a) loojad.

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.  

Lisainfo:
Lola Tehver
ETKAL tegevjuht
lola.tehver@etkal.ee
mob 50 19003

Kuldmuna kommunikatsioonipartner:
Aive Hiiepuu
Tel: 524 4646
E-mail: aive@prconcept.ee
Skype: aivelevandi
www.prconcept.ee

 

Loovusfestivali Kuldmuna 2016 võitjad selgunud!

18.03.2016
 
Täna kuulutati Saku Suurhallis Loovusfestivali Kuldmuna 2016 auhinnagalal tuhandepealise vaatajaskonna silme all välja parimad turunduskommunikatsiooni lahendused reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse valdkonnas.

 

Aasta digiagentuuriks valiti Haiku, reklaamiagentuuriks Tabasco, üritustutundusagentuuriks Jolos ning disainiagentuuriks Refleks. Parima kliendi tiitli sai seinale Saku Õlletehas. Parima telereklaami tiitli võitis Utopia poolt loodud Tele2 reklaamiseeria.

Grand Prix peaauhindu anti sel korral välja kaks. Parimaks peeti Imagine poolt Saku Õlletehasele loodud kampaaniat Siidrikunsti meistriteos, innovatiivsuse peaauhinna sai Tabasco poolt Pakendikeskusele tehtud MOSQUITO unisex.

"Kuldmuna selle aasta konkursil oli mitmeid huvitava ideega ja kontseptuaalselt hästi läbi mõeldud kampaaniaid", kommenteeris Kuldmuna korraldaja, Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juht Lola Tehver.
"On näha, et ollakse julgemad ning ka kliendid on aina enam julgete ideedega kaasa läinud," lisas ta.

Rahvusvaheliste ekspertide, zhürii esimeeste kommentaar töödele: Eestis on väga kõrge turunduse tase, mitmed hinnatud tööd on Cannesi Lionsi saatmise väärilised. Paraku tuleks rohkem pöörata tähelepanu konkursile edastatavate materjalide tootmisele. Kampaaniate ideed on väga head, kuid on tunda, et paraku puuduvad vajalikud ressursid ja kogemused maailmatasemel konkursimaterjalide tootmiseks. Sellele peaks edaspidi rohkem panustama.

Kaheksateistkümnendat korda toimuvale loovusfestivalile Kuldmuna kandideeris sel aastal 527 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Auhinnagalal jagati välja 25 kuldmuna, 25 hõbemuna ning 25 pronksmuna.
Noortekonkursil Pesamuna tuli 48-tunni jooksul osalejatel seekord oma loovus proovile panna kampaania väljatöötamises. Kliendiks oli seekord Sotsiaalministeerium ning lahendada tuli kampaaniaidee, kus ärgitatakse noori oma probleemidest rääkima. Pesamuna auhindu anti välja kaks:
Elen-Greete Jaadla #FILTERMAHA ning
Ingmar Järve # märkasõpra.

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Lisainfo:
Lola Tehver
ETKAL tegevjuht
lola.tehver@etkal.ee
mob 50 19003

 

Algas jaht Pesamuna 2016 tiitlile

09.03.2016
 
Loovusfestivali Kuldmuna raames startis taas traditsiooniline Noortekonkurss Pesamuna, mille eesmärgiks on üles leida ja tunnustada Eesti silmapaistvamaid reklaamivaldkonna noortegijaid. Pesamuna 2016 tiitli saaja selgub juba 18. märtsil Saku Suurhallis toimuval Kuldmuna 2016 galal.

 

Juba 18. korda Kuldmuna raames toimuvale Pesamuna konkursile registreerus 55 meeskonda, kellele saadeti eile kl 10 Sotsiaalministeeriumi kampaaniat ettevalmistav lähteülesanne. Aega tööde esitamiseks on 48h ehk kuni 10.03 kell 10.00.

Noored töötavad sel aastal välja ideed Sotsiaalministeeriumi programmile “Rahvatervis”, mille põhirõhk on laste vaimsel tervisel. Kampaania peamised tegevused on suunatud teenuste arendamise, kvaliteedi ja kättesaadavuse suurendamisele, et vähendada riskikäitumist, edendada tervislikku käitumist ning ennetada elustiilist põhjustatud haiguseid (sõltuvusainete tarvitamine). Peamiseks sihtrühmaks on noored: esmane sihtgrupp teismelised 12/13-15/16 ning teisejärgulisena noored kuni 26 eluaastat. Lapsevanemad, laste ja noortega töötavad spetsialistid.

Pesamuna konkursi võitjaks valib žürii kampaania, mis vastab kõige paremini Sotsiaalministeeriumi etteantud eesmärki täitma. Pesamuna konkursil osalemise tingimuseks on vanus - kuni 28- eluaastat ja soov end kampaania loomisel proovile panna. Möödunud aastal võitis konkursi Maret Kruve kampaanialahendusega „#julgeöelda“ (http://defol.io/kuldmuna/2015-number-julgeoelda-1)

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Lisainfo:press@etkal.ee
+372 502 2757

 

Kuldmuna 2016 noortekonkursile Pesamuna saab registreerida 3. Märtsi südaööni! Osalemine esmakordselt tasuta!

02.03.2016
 
Loovusfestivali Kuldmuna raames toimub taas traditsiooniline noortekonkurss Pesamuna, kus noored andekad end proovile saavad panna. Esmakordselt on Pesamunal osalemine tasuta, võitjad selguvad suurel Kuldmuna 2016 galal 18. märtsil.

 

Ka sel aastal tuleb konkursil osalejatel 48 tunni jooksul välja töötada kampaaniakontseptsioon. Konkursitöid oodatakse kuni 28-aastastelt reklaamiagentuuride töötajatelt, kõrgkoolide õpilastelt ning ka kõikidelt teistelt vanusepiiri sobituvatelt iseseisvatelt reklaamitalentidelt, kes Kuldmuna raames silma paista soovivad. 2015. aastal oli lähteülesandeks koolikiusamise temaatika, kus parimaks tunnistati Maret Kruve kampaania #julgeöelda.

Noortekonkursile Pesamuna 2016

- registreeruda saab kuni 3. märtsini 2016 (kell 23.59).
- Noortekonkursile registreerimine on TASUTA
- Meeskondade registreerimine lõpeb aadressil www.defol.io/kuldmuna/2016 neljapäeval, 3. märtsil kell 23.59!
- Lähteülesanne antakse noortekonkursile registreerunutele loovlahenduse koostamiseks 8. märtsil 2016.
- Registreerunud osalejatel on peale ülesande saamist 48 tundi aega oma reklaamiidee esitamiseks, st. kuni 10. märtsini 2016.

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Lisainfo:info@etkal.ee

 

Kuldmuna 2015 võitjad saavad White Square Festivalile. Töid saab esitada homme südaööni

02.03.2016
 
Loovusfestival Kuldmuna 2016 konkursile saab töid esitada veel 3. Märtsi südaööni. Kuldmuna võitjad saavad aga aprillis osaleda rahvusvahelisel reklaami-ja turundusteemalisel White Square Festivalil Minskis. Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) poolt korraldatava konkursi auhinnagala toimub 18. märtsil Saku Suurhallis.

 

“Ka sel aastal teeme koostööd White Square Festivaliga, mis on üle 1000 viõtslustööga üks Ida-Euroopa suurimaid,” selgitas ETKALi tegevjuht Lola Tehver. “14-16. aprillil Minskis aset leidev reklaami-ja turundusfestival tervitab oma nimekirjas osalustasuta viite parimat Kuldmuna tööd,” lisas Tehver.

Kuldmunale saab töid esitada reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, turundusliku PR ning üritusturunduse kategooriasse. Lisaks kuulutatakse välja parim agentuur ning premeeritakse parimat klienti. Möödunud aastal kandideeris Loovusfestivalil Kuldmuna kokku 409 tööd.

Lisaks antakse sel aastal esmakordselt välja auhind panuse eest Eesti turundusse. Tiitli saab asutus, projekt või isik, kes on aasta(te) jooksul panustanud Eesti turunduskommunikatsiooni sektori arengusse.

Kuldmuna 2016 ja Pesamuna 2016 kandideerimiskeskkond on avatud 3. Märtsini kell 23.59. Peale ametliku tähtaja möödumist jääb tööde esitamise keskkond www.defol.io/kuldmuna/2016 lisatasu eest avatuks kuni 6. märtsini 2016 (kell 23.59). Pesamuna konkursil osalemine on sel aastal tasuta.

“Kuldmuna” gala toimub Passwordi teise konverentsipäeva õhtul ehk 18. märtsil. Tegemist on läbi aegade suurima turundussündmusega, kus peateemaks on loovuse ja äri ühendamine, osalema on tulemas üle 800 turundaja.

Passwordi programm ja piletid: www.bestmarketing.ee/uritused/2015/12/04/password-2016

Pileteid galale saab osta kuni 14. märtsini (k.a) aadressil info@etkal.ee

Kuldmuna seminarile saab pileteid osta kuni 11. märtsini aadressil www.bestmarketing.ee/uritused/2015/12/04/password-2016#register

3 küsimust Kuldmuna žürii liikmele: TV ja raadio žürii esimees Brandhouse’i AD Sigurd Bjerre Taanist

17.02.2016
 
Sigurd Bjerre esineb 17. märtsil Passwordi Kuldmuna paralleelsessioonis ja räägib sellest, kuidas võita sohval teleri ees istuva inimese tähelepanu ja panna ta reklaamitavat toodet ostma.

 

Telereklaam on suurte muutuste tuules. Brändid on enda jaoks avastanud YouTube´i reklaamivõimalused ja peavad nüüd vaataja tähelepanu pärast konkureerima nunnude kiisuklippidega. Kuidas tarbija tähelepanu võita?

Vanal heal ajal oli üks ja ainuke ekraan. Multi-ekraani ja on-demand video ajastul on inimeste harjumused kardinaalselt muutunud. Keegi ei istu enam vahetpidamata televiisori ees. Filme ja saateid saab vabalt valitud ajal näiteks Netflixist vaadata. Televiisoril ei ole isegi enam taustamüra funktsiooni, sest ka nutitelefonist saab kuulata personaliseeritud uudiste või meelelahutuse voogu. Seetõttu on reklaamijate üleminek TVst YouTube´i igati põhjendatud.

Nunnude kiisudega konkureerimiseks ei tohi kohelda vaatajaid kui tarbijaid. Tuleb pöörduda vaataja kui inimese, mitte kui tarbija poole. Pakkuda emotsionaalset väärtust nagu hea kõhutäis naeru või liigutav lugu. Otsene, agressiivne müük on kohatu, sest see ei paku vaatajale mitte midagi.

Miks on muinasjutud ka sajandeid hiljem nii populaarsed? Sest isegi digitaalajastul on armastus ja vaprus inimeste jaoks olulised teemad. Pakkuge oma auditooriumile muinasjuttu!

Bränditud YouTube’i videote call-to-action on tihtipeale peaaegu olematu. Kuidas tõestada nende videote efektiivsust? Milline saab olla ROI, kui toodet pole videos sageli isegi näha?

Isiklikule kogemusele tuginedes julgen väita, et YouTube’i videod töötavad väga hästi. Inimesed tunnevad brändi ära hoolimata sellest, kas toode on kaadris või mitte. Sa pead looma vaatajaskonnaga sideme ja video peab olema tehtud niimoodi, et brändi DNA oleks äratuntav. Kui võrrelda traditsioonilist agressiivset reklaami ja delikaatselt bränditud videot, siis YouTube’is ei ole keegi vabatahtlikult nõus agressiivset müügivideot vaatama.

Traditsioonilise, aktiivselt müüva reklaamiga ei teki vaatajal emotsionaalset sidet. Samas nõustun, et call-to-action on ülioluline ükskõik mis sisu puhul.

Kõigil tuleb ette olukordi, kus loovtöö tähtaeg läheneb, aga pea on ideedest täiesti tühi. Kuidas sina olukorrast välja tuled?

Üritan ennast olukorrast eemaldada, sest üle mõtlemisega lahendust ei leia. Mulle on suureks abiks sport. Olen tööasjadest nii kaugel kui võimalik, seda nii füüsiliselt kui mentaalselt. Kuid alateadvuses otsin ikkagi lahendust. Ma lihtsalt ei mõtle sellele.

Kui järgmisel hommikul üles ärkan, jõuab ootamatult idee ise minuni. Liigne muretsemine on üks lõpmatu negatiivne spiraal, seega - võtke asja rahulikult.

Allikas: Best Marketing, intervjueerisid: Hando Sinisalu ja Ann-Kristin Kruuk, est Marketing International

 

Kuldmuna sessioon Passwordil

17.02.2016
 
Kuldmuna žürii töös osaleb suur hulk oma valdkonna tipptegijaid kogu Euroopast - Saksamaalt, Taanist, Hispaaniast, Soomest jm. Et nende panus ainult Eesti agentuuride tööde hindamisega ei piirduks, tegime Passwordi esimesse konverentsipäeva17. märtsil eraldi sessiooni. Selle sessiooni käigus jagavad žüriide esimehed oma tarkust ja kogemusi ning suunatud on see ennekõike agentuuride loovinimestele.

 

Samuti on Kuldmuna sessiooni kavas vestlusring kõikide žüriide esimeeste osavõtul, mille käigus analüüsitakse ja kritiseeritakse Kuldmuna parimaid (ja halvimaid) töid. See on hea võimalus agentuuridele saada tagasisidet oma töödele.

Kuldmuna sessiooni kava:

09.30 - 10.00 Registreerimine ja hommikukohv

10.00 - 10.30 Kuidas muuta firmaürituste abil oma ettevõtte töötajad tõelisteks brändisaadikuteks. Jens Oliver Mayer, Jack Morton Worldwide Saksamaa asepresident ja tegevjuht.

10.30 - 11.00 Kuidas kommunikeerida vastutustundlikult, ilma manipuleerimata. Uusimad avastused neurokommunikatsiooni vallas. José Manuel Velasco Guardado, PR konsultant ja koolitaja, organisatsiooni Global Alliance for Public Relations and Communication Management esimees (Hispaania).

11.00 - 11.30 Uued suunad meediaplaneerimises: kuidas toime tulla järjest lisanduvate uute kanalitega. Alberto Canteli, CEO, Havas Media Group (Araabia Ühendemiraadid).

11.30 - 12.00 Võitlus tähelepanu pärast: kuidas haarata teleri ees sohval istuva inimese tähelepanu. Sigurd Bjerre, Art Director, Brandhouse (Taani).

12.00 - 13.00 Lõunapaus

13.00 - 13.30 Reklaam kui kunst. Kostiantyn Sen, Head of Art agentuuris MILK (Leedu).

13.30 - 14.00 No more digital marketing - everything is digital! Denys Keleberdenko, BBDO Ukraine loovjuht (Ukraina).

14.00 - 14.30 Kuidas teha töötavat välireklaami? Vasco Vicente, Senior Art Director, Wieden + Kennedy (Holland).

14.30 - 15.00 Kuldmuna žüriiliikmete paneeldiskussioon: Kuldmuna tööde analüüs ja kriitika: kui hea on Eesti reklaamitööstuse hetkeseis.

15.00 - 16.30 Praktiline workshop Ami Hasani juhtimisel. Kuidas kliendi briifi alusel ideid genereerida ja kampaania välja töötada? Eesti 100 toimkond annab Eesti juubeliaasta turundamiseks briifi, mille alusel Eesti turunduse ja reklaami valdkonna helgeimad pead asuvad Ami Hasani juhtimisel loovideid välja töötama. Ülesanne on lihtne: Kuidas muuta Eesti maailmas tuntuks? Aega on 1,5 tundi.

KULDMUNA SESSIOON
Aeg: 17. märts
Koht: Saku Suurhall
Registreerimine: Password 2016

NB! Kuldmuna seminaril osalemine maksab 129 € + km. Soodushind ETKALi liikmele on 99 € + km. Pääse ei sisalda Kuldmuna gala piletit. Passwordi täispaketi ostja jaoks on Kuldmuna seminar ja gala hinna sees.

 

#visitestonia ja värav 5

17.02.2016
 
Jätkame eelmise aasta Kuldmuna parimate projektide case-study-dega ning uurime, kuidas Eesti kui reisisihtkoht sotsiaalmeedias populaarsust võitis.

 

Ülesanne: #visitestonia

Eestit külastab igal aastal 6 miljonit turisti, kes kõik teevad tohutul hulgal pilte ja laevad neid üles erinevatesse sotsiaalmeedia kanalitesse. 2014. Aastal sai EAS Visit Estonia enda “valdusesse” Tallinna lennujaama 5. Värava. IDEA sai aga väärika ülesande leida silmapaistev lahendus tutvustamaks Eestist lahkuvatele turistidele tunnussõna #visitestonia ning kutsuks neid pilte üles sotsiaalmeediasse laadima. Üldisemas plaanis oli eesmärgiks sihtturgude teadlikkuse tõstmine Eestist kui reisisihist, Eesti maine parandamine ja Eesti külastamise tõenäosuse suurendamine. Kuid “the real challenge” sealjuures oli teha midagi, mis peataks hetkeks Eestist lahkuva turisti ja paneks ta päriselt tegutsema.

Rabatasandik lennujaamas

Meile ei tundunud piisavana mõte pälvida Eestist lahkuvate turistide hetkeline tähelepanu. Seepärast vajasime midagi, millel oleks laiem kõlapind - meil oli vaja lennukile kiirustavad turistid panna Eestist rääkima ja Eestis läbielatut maailmaga jagama. Otsustasime luua midagi, mis juba iseenesest oleks väärt pildistamist. Üks kaunimaid pinnavorme Eesis on rabatasandikud - seepärast paigaldasime 5. väravasse 3D-disaintehnikas rabamaastikku kujutava põranda, millel on laudtee ja mida mööda turistid saavad lennukile jalutada. See oli piisav, et panna inimesed peatuma, pilte tegema ja neid Instagrammis, Twitteris ja Facebookis jagama.

Tulemus

Visit Estonia Instagrami konto jälgijate arv kasvas ühe kuu jooksul 40% ja postituste keskmine arv päevas kahekordistus. Meil õnnestus teha tunnussõna #visitestonia turistide seas veelgi populaarsemaks ning tänu sellele jõuda nende isiklike piltide kaudu tuhandeteni, kes tõenäoliselt pole veel Eestisse jõudnud. Lisaks saime Eestist lahkuvaid inimesi kostitada enne lennukile astumist ühe toreda üllatusega.

Hashtag #visitestonia on ka täna sotsiaalmeedias populaarne - näiteks Instagramis on hetkeseisuga selle tunnussõnaga märgistatud 46 000 pilti.

Taaskord leidis tõestust tõsiasi, et kui idee on piisavalt hea ja kõik osapooled usuvad sellesse panustades 100%, saab ka tulemus olema väärikas.

Projekti video: https://vimeo.com/108665289

Tõnis Vassar, CD at IDEA
Auhinnad:
Meedia Kuldmuna, Kuldmuna
Ambienti Hõbemuna, Kuldmuna
Välireklaami Pronksmuna, Kuldmuna

 

Loovusfestivali Kuldmuna 2016 gala toimub 18. märtsil 2016

27.11.2015
 
Eile hilisõhtul sai kinnitatud aasta olulisima Loovusfestivali Kuldmuna toimumisaeg ja koht - 18. märts Saku Suurhallis. Festivali gala saab olema ühtlasi ka Turunduskonverentsi Password lõpugalaks, mis toob kokku pea 800 erialainimest nii Eestist kui välismaalt. Tegemist on läbi aegade suurima turundussündmusega, kus peateemaks saab olema loovuse ja äri ühendamine.

 

Kandidaatide esitamine 18ndat korda toimuvale Loovusfestivalile Kuldmuna, kus tunnustatakse käesoleva aasta parimaid reklaamimaailma tegijaid, algab veebruaris. Kuldmuna konkursi ja auhinnagala korraldajaks on Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit (ETKAL).

"Reklaamimaailma oodatuimale konkursile "Kuldmuna" saab töid esitada reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, turundusliku PR ning üritusturunduse kategooriasse. Lisaks kuulutatakse välja parim agentuur, premeeritakse parimat klienti ning üks legendaarne tegija saab pärjatud Elutööauhinnaga," selgitas ETKALi juht Lola Tehver.

Kõiki töid hindavad tunnustatud eksperdid, zhüriide esimehed on rahvusvahelise kogemusega erialal töötavad inimesed. Möödunud aastal kandideeris Loovusfestivalil Kuldmuna kokku 409 tööd.

Loovusfestivali Kuldmuna raames toimub lisaks ka Noortekonkurss Pesamuna, kus saavad mõõtu võtta kuni 28-aastased loojad.

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Lisainformatsioon:
Lola Tehver
ETKALi tegevjuht
E-mail: lola.tehver@etkal.ee
Tel: 5019003
www.kuldmuna.ee

Kuldmuna kommunikatsioonipartner:
Aive Hiiepuu
Tel: 5244646
E-mail: aive@prconcept.ee
Skype: aivelevandi
www.prconcept.ee

 

Loovusfestivali Kuldmuna 2015 võitjad selgunud!

07.02.2015
 
Täna selgusid pidulikul Loovusfestivali Kuldmuna 2015 auhinnagalal Eesti parimad turunduskommunikatsiooni lahendused reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias.

 

Aasta digiagentuuriks valiti Fraktal, reklaamiagentuuriks Age McCann, üritustutundusagentuuriks Stiilikanal, meediaagentuuriks IDEA, suhtekorraldusagentuuriks PR Concept ning disainiagentuuriks Kontuur Leo Burnett.

Peale oma agentuuri ASHA loomist on Marksteen pakkunud teenust klientidele nagu WWF, Ashburton, Tetley Good Earth, The Big Cold Turkey, St.Key, ja ÜRO.

Parimaid kliente on seekord lausa kaks- Maanteeamet ning Ööloom. Parima telereklaami tiitli võitis Utopia poolt raadiole Sky + loodud klipp “Whine Movie”.

Eesti populaarseima turunduskonkursi korraldaja Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juhatuse liikme Tõnu Kõva sõnul on selle aasta munade saak väärikas – töid iseloomustab leidlikkus ja eesmärgipärasus. Töid hindasid zhüriid rahvusvaheliste ekspertide juhendamisel.

Disainižürii esimehe Marksteen Adamsoni sõnul on eestlaste loovus viimase kümne aasta jooksul palju edasi arenenud - eestlased on progressiivsed, sihikindlad ning liiguvad kergejalgselt, kommenteeris ta Kuldmuna töid. “Nähtud tööde põhjal usun kindlalt, et rahvusena on teil unikaalne võimalus hüpata otse loova innovatsiooni järgmisele tasandile, mis päeva lõpuks purustab vana globaalse traditsioonilise reklaamlahenduste ja loovlahenduste ajastu,“ lisas ta.

Lisaks Kuldmunadele, antakse konkursi raames välja ka Elutöömuna, millega tunnustatatakse valdkonna arengusse eriliselt panustanud isikut.

Sel aastal sai selle väärika auhinna Hans H. Luik, kelle initsiatiivil ja eestvedamisel on Eesti turundusmaastik viimase 25 aasta jooksul jõudsalt arenenud. Ta oli 1991. aastal Eesti kaasaegse reklaamituru, -valdkonna looja. Suuresti just tema initsiatiivi ja aktiivse tegevuse tulemusena Eestis kaasaegne reklaamiturg üldse tekkis. Ta on Eesti esimese reklaamiagentuuri Age asutaja. Reklaam teeb ajakirjanduse võimalikuks , ajakirjandusel on aga oluline roll demokraatia valvekoerana. Kaks valdkonda täiendavad üksteist, sõltuvad teineteisest, on sünergias ja loovad ühiskonnale olulist lisaväärtust.

Seitsmeteistkümnendat korda toimuvale loovusfestivalile Kuldmuna kandideeris sel aastal 410 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Auhinnagalal jagati välja 24 kuldmuna, 22 hõbemuna ning 29 pronksmuna.

Noortekonkursil Pesamuna tuli 48-tunni jooksul osalejatel seekord oma loovus proovile panna kampaania väljatöötamises, mis adresseerib üht olulisemat sotsiaalprobleemi, koolikiusamiks. Parimaks tunnistati Maret Kruve kampaania #julgeöelda

17. Kuldmuna toimub järjepideva Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates aastast 1998 eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsiooni-lahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit (ETKAL) on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Liidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

 

Disaini žüriid juhib loovagentuuri ASHA asutajapartner Marksteen Adamson

28.02.2015
 
Disaini žürii tööd juhib Suurbritannia loovagentuuri ASHA asutajaparner Marksteen Adamson. Marksteen on hulgaliselt on töödega ka rahvusvaheliselt tuntust kogunud – näiteks on tema käe all uue näo või värskenduse saanud teiste hulgas brändid nagu PWC ning Orange. Kuid mis eestlaste jaoks kõige põnevam – just Marksteen on “Welcome to Estonia” brandingu taga!

 

Peale oma agentuuri ASHA loomist on Marksteen pakkunud teenust klientidele nagu WWF, Ashburton, Tetley Good Earth, The Big Cold Turkey, St.Key, ja ÜRO.

Vähe on mehi, kelel elulugu nõnda kirju oleks. Marksteen kasvas 12. eluaastani ilma jooskva vee ja elektrita misjonikülas Tansaanias. Ta on elanud Taanis, Hollandis, USAs ning Suurbritannias ning töötanud erinevates riikides üle maailma. Marksteen räägib neljas ja kirjutab viies keeles, on nelja lapse isa, kirglik jalgrattur ning omab kasse nimedega Tom & Jerry.

Žüriiliikmed:
Marksteen Adamson, ASHA, UK
Dan Mikkin, Brand Manual
Kaia Rähn, Kontuur LB
Martin Lazarev, Vectorino
Toomas Järvet, Taevas Ogilvy
Jaanus Veerberk, KOOR
Oleg Hartšenko, XOfoto
Liisi Tamm, Imagine

 

Üritusturunduse žüriid juhib pikaajalise valdkonnakogemusega Mihkel Lubi

28.02.2015
 
Mihkel arvab, et iga töö peaks väga selgelt vastama kolmele küsimusele “millal? kuidas? ja miks?”. “Otsime ja hindame töid lähtudes maailmastandarditest – meie parimad tööd võiks ja peaks olema kõrgel tasemel ka rahvusvahelisel tasandil!” põrutab Mihkel.

 

 

Üritusturunduse žüriiliikmed:
Mihkel Lubi (Momentum-Elamusstuudio)
Osnat Mangs (FIN) Sisters Inc, 2013 Soome Parim ÜT agentuur
Jarkko Kivikoski (FIN)
Aivar Laan (EST)
Laura Schwartz (USA)
Tuuli Jevstignejev (EST/UK) The Knowledge Engineers
Hannu Huttunen (FIN) Tapaus
Andis Zusts (LAT) Positivus festival
Mati Lilliallik (EST) Spordiürituste korraldamise klubi
Tarmo Hõbe (EST) Saku Suurhall

 

 

 

 

Loovusfestivali Kuldmuna 2015 seminar

26.02.2015
 
Seminaril avalikustame Kuldmuna shortlistid. Žürii esimehed kommenteerivad töid ning jagavad näpunäiteid.

Koht: TLÜ Mare maja Tallinna saal M218 (2. korrus, sisenemine Uus-Sadama tn poolt)
Aeg: 9:45-14.00

Ajakava:
9.55 - 10.00 Sissejuhatus, Ken Matsalu, ETKALi juhatuse liige
10.00 - 10.30 PRi žürii esimees Gregor Halff, Global Alliance’i juhatuse liige
10.30 - 11.00 Meedia žürii esimees Vadimas Komarskis, JCDecaux Baltikumi turundusdirektor
11.00 - 11.30 Digitaalse reklaami žürii esimees Tobias Wacker, Hasan&Partners loovjuht
11.30 - 12.00 Disainižürii esimees Marksteen Adamson, ASHA asutajaliige ja vanem loovkonsultant
12.00 - 12.30 Üritusturundus, Karel Kulbin, Tallinna Ülikooli üritusturunduse õppejõud
12.30 - 13.15 Prindi-, välireklaami-, kampaania-, postitatud reklaami, ambient ja noored žürii esimees Rytis Juodeika, agentuuri Love loovjuht
13.15 - 14.00 Tele- ja raadiožürii esimees Marko Vuorensola, Havas Worldwide Helsinki loovdirektor

Üritus on tasuta, pane end kirja siin:
https://www.facebook.com/events/1601196083445193

 

Digižürii esimees Tobias Wacker: Tee oma esitlus lihtsaks!

20.02.2015
 

Digižürii tööd juhib sel aastal Hasan&Partnersi loovjuht, sakslane Tobias Wacker. Tobias alustas oma karjääri Saksamaal, tema taskus on ka reklaami ja kommunikatsioonikraad Stuttgart Media University’st. Mehe töid on kõrgelt hinnatud festivalidel nagu Epica, Eurobest, Cresta, Guldägget ning Cannes Lions. Samuti on Tobias osalenud erinevate festivalide žüriide töös.

Millele soovitab Tobias tööde esitamisel mõelda? “Keskenduge ideele ning mõelge, millega see eristub. Kindlasti selgita strateegiat, konteksti, teostust ning efektiivsust. Peamine on oskus projekti lihtsalt esitleda!”

 

Žürii liikmed:
Tobias Wacker, Hasan&Partners
Tõnu Runnel, Fraktal
Oliver Oberg, 2ood
Teele-Reet Tõrs, Swedbank
Stefan Hiienurm, Thorgate
Hendrek Kraavi, ADM
Veli-Johan Veromann, Weekdone
Märt Miljan, Newton

 

Meedia žürii

20.02.2015
 

Vadimas Komarskis on töötanud turundusjuhina alates 1995. aastast, viimased 9 aastat sellest Baltikumi turundusjuhina meediaettevõttes JCDecaux. Vadimase pikaajaline kogemus turunduse ja reklaami valdkonnas võimaldab tal objektiivselt hinnata kampaaniate kontseptsioone, ideid ning protsesse. Tänases ametis on ettevõttes ellu viidud enam kui 100 kampaaniat, kus on kasutatud kaasaeigsemaid tehnoloogiad, erilahendusi ning loomulikult kuhjaga loomingulisust.

 

Žürii liikmed:
Vadimas Komarskis, JCDecaux
Evelin Eikner, Idea AD
Raido Raamat, Media House
Kristjan Seema, Tele 2
Andrija Lilleoja, Rimi Baltic
Janeck Uibo, Postimees
Marko Saue, Goal Marketing
Kristo Raun, Mediabroker

 

Print/väli/kampaania/postitatud/ambient/noored

20.02.2015
Meil on hea meel tervitada žürii esimehena Vilniuses baseeruva agentuuri LOVE loovjuhti Rytis Juodoeikat! Rytise taktikepi all saavad hinnatud print/väli/kampaania/postitatud/ambient kategooriad. Lisaks juhib Leedu üks silmapaistvamaid reklaamimehi noortekonkursi Pesamuna žüriid.
 

Rytis Juodeika on nimi, millega seostuvad miljonidollariste eelarvetega Ridley Scott Associatesíga filmitud reklaamid, peaosas Euroopa 2004. aasta parima jalgpalluri Andrey Shevchenkoga, mida tunnustati auhindadega nagu Silver Cannes Lion, Epica Golden Pyramide ning Effie Grand Prix.

1997. aastal liitus Rytis noorem - copywriterina Leo Burnetti tiimiga ning tänaseks on temast saanud üks Leedu reklaamimaastiku tippe. Viimased 5 aastat aitas mees Ukrainas loovjuhina BBDO kontori 3 töötajast 60-ni viia. Täna töötab ta Vilniuses loovjuhina Love agentuuris ning on ka Leedu suuna loovjuht Londoni Apple’s.

Kolme viimase aasta jooksul on Rytist tunnustatud enam kui 30 rahvusvahelise auhinnaga, sh. Golden Epica, ADC (Art Directors Club) Grand Prix ning Effie Grand Prix (UA).

Žürii koosseis:
Rytis Jodoeika, LOVE
Urmas Villmann, Kontuur LB
Annika Avikson, AD Angels
Kaarel Grepp, Age McCann
Aivo Kallas, Kliff&Klaus
Heiki Urbala, Idea
Kerstin Raidma, Tabasco
Ander Avila, DDB NB! eelmise aasta Pesamuna võitja

 

PR žüriid juhib Global Alliance asepresident Gregor Halff Singapurist

20.02.2015
Loovusfestivali Kuldmuna žüriid oleme taaskord palunud juhtima rahvusvahelised eksperdid, kellele on oma teadmistega abiks Eesti parimad oma ala profid.
 

Dr. Gregor Halff on professor mainekates ülikoolides European School of Management and Technology Berliinis ning Singapore Management University. Mees on Global Alliance avalike suhete ja kommunikatsioonijuhtimise valdkonna asepresident. Enne akadeemilist karjääri toimetas Gregor tegevpartnerina ettevõttes Publicis, olles ka Publicis Public Relations üks kaasasutajatest (tänane: MSLGroup).

 

 

 

PR žüriis hindavad töid:
Aive Hiiepuu, PR Concept ja Eesti Suhtekorraldajate Liit
Pille Eikner, Ogilvy PR
Karin Väljamäe, Idea PR
Samuel Sorainen, Wolfcom
Ott Lumi, META

 

Tele/radio žüriid juhib Marko Vuorensola

20.02.2015
Loovusfestivali Kuldmuna žüriid oleme taaskord palunud juhtima rahvusvahelised eksperdid, kellele on oma teadmistega abiks Eesti parimad oma ala profid.
 

Tele/radio žürii esimees Marko Vuorensola on Havas Worldwide Helsinkis töötanud üle 9 aasta ning peab täna loovjuhi ametit. Markol on kogemus loomevaldkondades nagu filmiproduktsioon, ringhääling, reklaamdisain, kuid ta on pädev ka digivaldkonnas. Tema tööd on pävinud auhindu mainekatel konkurssidel nagu Cannes, LIAA, NYF, Cresta, Midas, Mobius, Epica, Golden Drum, The Cup, Effie, ACT, Webby and FWA. Ka on mehe tegusid reklaamivaldkonnas tunnustanud Euroopa Parlament ning ÜRO.

“Esitage konkursile ainult väga häid töid, mis on ka reaalselt saavutanud edu ning millesse te ise usute,” annb Marko nõu. “Head tööd märgatakse alati. Kuid ainult erakordselt head tööd tunnustatakse auhindadega!”

Žürii koosseis:
Marko Vuorensola, Havas Group
Madis Ots, Newton
Silvar Laasik, Zavod BBDO
Vladimir Loginov, Age McCann
Peeter Järvelaid, Essence
Lauri Tikerpe, Taevas
Alvar Jaakson, Utopia
Helene Vetik, Hmmm

Korraldust puudutavatele ja tööde esitamise sisulistele küsimustele vastab Merike Smolski (info@etkal.ee).

 

Pesamuna 2015 ootab julgeid ideid!

04.02.2015
Loovusfestivali Kuldmuna raames toimub juba traditsiooniline Noortekonkurss Pesamuna, kus alla 28-aastased reklaamivaldkonna tegijad saavad end korralikult proovile panna. Pesamunale saab registreeruda 9. veebruarist, selleaastane teema avalikustatakse osalejatele 26. veebruari hommikul. Võitjad selguvad suurel Kuldmuna 2015 galal 6. märtsil.
 

Konkursitöid oodatakse reklaamiagentuuride töötajatelt, kõrgkoolide õpilastelt ning ka kõikidelt teistelt reklaamitalentidelt, kes Kuldmuna raames silma paista soovivad.

Meeskondadel tuleb registreeruda aadressil www.kuldmuna.ee hiljemalt 23. veebruaril, mille järel avalikustatakse tänavuse konkursi teema. Peale lähteülesande saamist on igal meeskonnal aega 48 tundi kavandi esitamiseks.

Konkursile registreerimine

- Meeskondade registreerimine lõpeb 23.02.2015 kell 23.59.
- Lähteülesanne antakse noortekonkursile registreerunutele loovlahenduse koostamiseks 26. veebruaril 2015.
- Registreerunud osalejatel on peale ülesande saamist 48 tundi aega oma reklaamiidee esitamiseks, st. kuni 28.02.2015.

Korraldust puudutavatele ja tööde esitamise sisulistele küsimustele vastab Merike Smolski (info@etkal.ee).

 

Loovusfestivali Kuldmuna 2015 konkurss on avatud!

Pressiteade
02.02.2015
Tänasest võetakse vastu kandidaate 17. korda toimuvale Loovusfestivalile “Kuldmuna 2015”, kus saavad tunnustuse möödunud aasta parimad reklaamimaailma tegijad. Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) poolt korraldatava konkursi auhinnagala toimub 6. märtsil Lennusadamas.
 

Töid saab esitada reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategooriasse. Lisaks kuulutataksee välja parim agentuur, premeeritakse parimat klienti ning üks legendaarne tegija saab pärjatud Elutööauhinnaga.

“Reklaamimaailma oodatuim üritus “Kuldmuna” tuleb ka sel aastal tuntud headuses,” kinnitas ETKALi juhatuse liige Tõnu Kõva. “ Oleme teinud head ettevalmistustööd ja saanud Eestisse kohale ka tunnustatud väliseksperdid, kes töid hindavad,” lisas ta.

Kuldmuna eesmärk on väärtustada parimaid ideid ja loovlahendusi, sest need on äritulemuste saavutamisel aina olulisemad, kinnitavad mitmed põhjalikud uuringud.

Loovusfestivali Kuldmuna raames toimub Noortekonkurss Pesamuna, kus kuni 28-aastased loojad saavad mõõtu võtta. Konkursile saab registreeruda alates 9. veebruarist ja teema saavad kõik meeskonnad 26. veebruari hommikul.

Möödunud aastal kandideeris Loovusfestivalil Kuldmuna kokku 549 tööd. Konkursitöid Kuldmuna 2015 konkursile saab esitada 2.- 26. veebruarini aadressil www.kuldmuna.ee.

Kuldmuna toimub Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates 1998. aastast eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on 2013. aasta kevadel asutatud Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuurideühine katusorganisatsioon. ETKAL-i eesmärkideks on turunduskommunikatsioonivaldkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundaminening huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Lisainformatsioon:
Tõnu Kõva
tonu.kova@age.ee
tel 681 8100
mob 5072101

Teate edastas:
Helen Unt
PR Concept, Kuldmuna kommunikatsioonipartner

 

Loovusfestivali Kuldmuna 2014 võitjad selguud!

Pressiteade
07.03.2014
Täna selgusid Lennusadamas pidulikul Loovusfestivali Kuldmuna 2014 auhinnagalal parimad turunduskommunikatsiooni lahendused reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Esmaskordselt anti välja elutööpreemia valdkonda panustanud isikule, mille pälvis 2014. aastal Olav Osolin.
 

Aasta digiagentuuriks valiti Fraktal, reklaamiagentuuriks Utopia, üritustutundusagentuuriks Orangetime Event, meediaagentuuriks IDEA, suhtekorraldusagentuuriks Ogilvy PR ning disainiagentuuriks Age McCann. Parimaks kliendiks tunnistati RSA kindlustus. Parima telereklaami tiitli võitis Utopia poolt kindlustusseltsile RSA loodud klipp “Hea tegu liikluses”.

“Soovime konkursiga väärtustada Eesti turunduskommunikatsiooni valdkonna tegijate tööd ning seda ka väärikalt auhinnata,” kommenteeris Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juhatuse liige Tauno Loodus. “Sel aastal hindasid võistlustöid tunnustatud tegijad välisriikidest, kelle tagasiside aitab agentuuridel edaspidi rahvusvahelistel konkurssidel osaleda,” lisas Loodus. Kuueteistkümnendat korda toimuvale loovusfestivalile Kuldmuna kandideeris sel aastal 549 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Auhinnagalal jagati välja 23 kuldmuna, 25 hõbemuna ning 26 pronksmuna. Noortekonkursil Pesamuna tuli 48-tunni jooksul osalejatel seekord oma loovus proovile panna kampaania väljatöötamises, mis kutsuks üles osalema Euroopa Parlamendi valimistel. Võitjaks osutus Ander Avila ja Kristjan Jekimovi loodud “Linnuke”.

16. Kuldmuna toimub järjepideva Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates aastast 1998 eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid. Kuldmuna 2014 võitjad selguvad 7. märtsil Tallinnas Lennusadamas toimuval pidulikul auhinnagalal.

ETKAL on 2013-nda aasta kevadel asutatud Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. ETKAL-i eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Lisainfo:
Helen Unt
Kuldmuna 2014 pressiesindaja
press@etkal.ee
+372 502 2757

Loovusfestivali Kuldmuna Meedia/PRi žüriid juhib Alberto Canteli

 

Loovusfestivali Kuldmuna Meedia/PRi žüriid juhib Alberto Canteli, keda abistab Aive Hiiepuu. Hispaaniast pärit Alberto Canteli on Havas Media Groupis töötanud 13-aastat, täna peab mees keti Põhjamaade, Kesk-Euroopa, Ida-Euroopa ning Lähis-Ida tegevjuhi ametit.

Albertol on MBA Instituto de Empresa ning magistrikraad turunduse juhtimisest ESADE-st. Ta on varasemalt töötanud rahvusvahelistes ettevõtetes nagu Arthur Andersen, Banco Español de Credito, Grupo Formula Spa jt.

Žürii koosseis:

  • esimees Alberto CanteliHavas Media Group
  • esimehe abi Aive HiiepuuLH Concept
  • Andreas KajuMETA Advisory
  • Kristi LiivaJLP
  • Annaliisa RuuliHamburg ja Partnerid
  • Inga LiivVizeum
  • Kaarel OjaIdea Metrix
  • Katri HormaJCDecaux


Žürii töötab 6.märtsil.

Shortlist'id avalikustatakse 7 märtsil toimuval Kuldmuna seminaril Tallinna ülikoolis.

Print, väli, kampaania, postitatud, noored, uus/ambient kategooriate žüriid juhib David Gamrasni (FIN)

Reklaamivaldkonna kategooriate print, väli, kampaania, postitatud, noored, uus/ambient žürii esimees on David Gamrasni, Sunnitelutoimisto Taivas (Ogilvy) tegevjuht. Esimehe abina tegutseb Kärt Villmann (AD Angels), tööst võtab osa ka 358 Helsinki partner ja loovjuht Ale Lauraéus.

David on kirglik ideede suhtes, mis on olulised ning turundamist väärt. “Ma räägin turundusest, kus inimene on valmis osalema, mitte lihtsalt ükskõik, millisel kujul vastu võtma,” räägib David, kellele meeldib tavasid umber keerata ja uusi kommunikatsioonilahendusi välja mõelda.

David on pälvinud oma töö eest mitmeid auhindu auhindu , sh. Aastal Cannesis 2010. Golden Lion Award for the Baltic Sea Action Summit Campaign for the PR.

Ale Lauraéus on Soome ühe innovatiivseima reklaamiagentuuri 358 asutajapartner. Graafilise disaini taustaga Ale on reklaamimaailmas toimetanud aastast 1994 ning töötanud tuntud agentuurides nagu SEK&GREY, Bob Helsinki, hasan&partners ning Crispin Porter + Bogusky.

Tema töid on avaldanud väljaanded nagu Creative Review, Creativity online, Adweek, Adland, Trendhunter, Ads of the world ning Bestadsontv.

Žürii koosseis:

  • esimees David GamrasniSunnitelutoimisto Taivas (Ogilvy)
  • esimehe abi Kärt VillmannAD Angels
  • Ale Lauraeus358
  • Ahto AaremäeAge McCann
  • Kerstin RaidmaTabasco
  • Tiina HiobTU
  • Evelin MägiojaBrandbook
  • Karl SaluveerTaevas Ogilvy

Kuldmunale 2014 kandideerib üle pooletuhande võistlustöö

Pressiteade
26.02.2014
Kuueteistkümnendat korda toimuvale loovusfestivalile Kuldmuna kandideerib sel aastal 549 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Esmakordselt antakse välja loo- ja loovkirjutaja muna ning Titaanmuna parima ristmeedialahenduse loojale.
 

“Turunduskommunikatsioonis toimetatakse aina enam paralleelselt mitmel ekraanil, kusjuures kesksel kohal on loo rääkimine,” tõi välja Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juht Jüri Luud. “Kuldmuna konkursi selleaastaseks üllatajaks võibki pidada Titaanmuna eriauhinda, kus hinnatakse vähemalt kolme tegevusala esindaja koostööd ühes kampaanias. Reklaami kategoorias anname aga välja uue Loo- ja loovkirjutaja muna, mis tunnustab brändide julget ja kreatiivset loorääkimise kunsti kanalist olenemata,” lisas Luud.

Kõige enam esitati töid reklaami valdkonnas - kuld-, hõbe- ja pronksmunadele esitati kokku 228 tööd. Disaini kategoorias laekus 123 tööd ning digitaalse reklaami auhinda ihkab 92 tööd. Üritusturunduse kategooria tööde arv on 39, meedia 24 ning PR kategoorias esitati Kuldmunale 15 tööd.

Noortekonkurss Pesamuna kogus sel aastal kokku 28 auhinnale kandideerivat tööd. 48-tunni jooksul tuli osalejatel seekord oma loovus proovile panna kampaania väljatöötamises, mis kutsuks üles osalema Euroopa Parlamendi valimistel.

16. Kuldmuna toimub järjepideva Eesti loovagentuuride iga-aastase loovusfestivalina alates aastast 1998 eesmärgiga tunnustada Eesti parimaid turunduskommunikatsioonilahendusi ning valdkonna silmapaistvamaid tegijaid.

ETKAL on 2013nda aasta kevadel asutatud Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. ETKAL-i eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

Lisainfo:
Helen Unt
Kuldmuna 2014 pressiesindaja
press@etkal.ee
+372 502 2757

Loovusfestivali Kuldmuna 2014 TV, raadio, loo- ja loovkirjutaja ning eriauhinna Titaan Kuldmuna tööd juhib valdkonna tipptegija Dr. Fred Koblinger Austriast

Dr. Fred Koblinger kuulub kahtlemata Austria reklaamivaldkonna tippude hulka. Täna tegutseb ta BBDO Austria tegevjuhi ning kuulub Proximity Worldwide juhtkonda. Koblinger on varasemalt juhtinud žürii tööd muuhulgas Cannes ning Eurobest festivalidel.
 

Koblingeri portfelli kuulub mitmete juhtivate reklaamiettevõtete käivitamine. Aastal 1987 asutas mees Austrias Ogilvy &Mather Direct. 92. aastal asutatud Palla, Koblinger & Partner (PKP) tõusis kiiresti agentuuride tippu, olled tunnustatud 4 Cannes Lions’iga enne BBDO Worldwide’le müümist kaheksa aastat hiljem. Koblinger jätkas samas tempos ning asutas parneritega BBDO BTL võrgustikku kuuluva Proximity. Täna kuulub Proximity Worldwide juhtkonda ning on BBDO Holding Austria tegevjuht.

Oma sõnul põhineb tema senine edu integreeritud kommunikatsioonilahenduste loomises. Koblingeri on nimetatud Austria otseturunduse pioneeriks.

Koblinger on osalenud kaks korda žürii töös Cannes’I festivalil, sh. Juhtinud Direct Lions žüriid aastal 2005. Žüriijuhina on mees üles astunud festivalil Eurobest aastal 2006, samuti kuuluvad portfelli Dubai Lynx Awards (2007) ning Spikes Awards Singaporis (2009).

TV, raadio, loo- ja loovkirjutaja ning eriauhinna Titaan Kuldmuna žürii koosseis :

  • esimees Alfred Koblinger PKP BBDO
  • esimehe abi Olav Osolin
  • Piret ReinsonNordea
  • Heiki UrbalaIdea
  • Urmas VillmannKontuur LB
  • Lauri TikerpeTaevas Ogilvy
  • Rauno PelloTBWA
  • Helen RoonetImagine

Loovusfestivali Kuldmuna 2014 disaini žüriid juhib Joni Kukkohovi, Supersuper loovjuht ja asutajapartner.

Loovusfestivali Kuldmuna 2014 disaini žüriid juhib Joni Kukkohovi, Supersuper loovjuht ja asutajapartner, kelle paremal käel istub 5. märtsil Dan Mikkin.
 

Joni unistas juba lapsena reklaamibüroos töötamisest. Oma karjääri jooksul on ta töötanud mainekates agentuurides nagu Taivas, DDB Helsinki, Bob Helsinki ning N2. Hiljuti asutas ta enda agentuuri Supersuper, kus toimetab loovjuhina. Jonit on tunnustatud mainekate auhindadega nagu Cannes Lions, Eurobest, Epica, Cresta, Effie, Golden Drum & Golden Hammer.

Joni sõnul ei tunnusta Kuldmuna 2014 mitte ainult silmapaistvaid töid, vaid peegeldab tagasivaates tervet aastat loovtöö valdkonnas. “Lähtun võistlustööde hindamisel idee originaalsusest, kompromissitust teostusest ja konteksti sobivusest. Leian, et hea idee on kanali suhtes neutraalne, sest on suuteline igal juhul publikuga kontakti saavutama,” tõi Joni välja olulise.

Disaini žürii hindab võistlustöid 5. märtsil.

  • esimees Joni KukkohoviSupersuper
  • esimehe abi Dan MikkinBrand Manual
  • Magnus HaraveeVelvet
  • Kaarel KalaAKU
  • Tõnu SikkDivision
  • Anne VetikLinda Loovteenused
  • Kadi HugoKontuur LB
  • Laura KallasveeLaura Kallasvee Photography

Kuldmuna Digižüriid juhib Nordkappi loovjuht ja asutajapartner Sami Niemelä

Selgunud on Kuldmuna Digižürii koosseis! Žürii esimehena mõtestab maailma lahti tuntud disainiettevõtte Nordkappi loovjuht ja asutajapartner Sami Niemelä.

Sami sõnum tööde esitajatele kõlab järgnevalt: “Maailm toimib täna juba suuresti digitaalel kulul ning digitaalsete toodete ja teenuste kasutamine on meie jaoks igapäevane. Esitatavates tööde puhul tahan ma eelkõige selgelt mõista, millega on tegu, kellele see on suunatud ning mis on selle roll maailmas. Minu jaoks on väga oluline teostus - disaini meisterlikkus.”

Žüriiliikmed:

  • Sami Niemelä Nordkapp
  • esimehe abi Märt Miljan, Newton
  • Indrek Uri, Vurr
  • Marko Saue, Goal
  • Teele-Reet Tõrs, Velvet
  • Kristian Lember, Design UX freelancer
  • Tajo Oja, Fraktal
  • Siim Lepisk, Draftfcb

Digitaalse reklaami kategooriad on:

  • 1. Korporatiivne koduleht
    • a. Kodulehed (klassikalises mõistes)
    • b. Mobiiliveebid
  • 2. Rakendus (ÄPP jne)
    • a. On-line rakendus (e-maksekeskus, internetipank, e-pood, jne)
    • b. Off-line rakendus (POS, muuseum, showroom, messilahendus, mobiili- ja tahvliäpid jne)
  • 3. Digikampaania

Žürii koguneb hotell Euroopasse 5. märtsil.

Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu juhiks valiti Jüri Luud

Eestis turunduse ja kommunikatsiooni teenuseid pakkuvate ettevõtete katusorganisatsioon MTÜ Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) tegevjuhiks valiti Jüri Luud. ETKALi kuuluvad täna 32 juhtivat Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuri.

2013. aasta suvel loodud erialaliidu eesmärgiks on kujundada ETKAList turunduse ja kommunikatsiooni eksperte ühendav organisatsioon, mis tegutseb erinevate turundusvaldkondade üleselt.

“ETKALi eesmärgiks on turundusvaldkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohta kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste oluliste osapooltega,” selgitas äsja liidu juhiks valitud Jüri Luud. “Esimese suure ettevõtmisena korraldame traditsioonilist loovusvestivali Kuldmuna, mille finaal toimub 7. märtsil Lennusadamas, ” lisas ta.

Jüri Luud on pikaajaliste kogemuste ning suure suhtlusvõrgustikuga erialaekspert, kes on õppinud Tartu Ülikoolis ärijuhtimist ja ettevõttemajandust ning tegutsenud turundusvaldkonnas 20 aastat. Ta on ka Eesti ühe edukaima üritusturundusagentuuri Orangetime kaasasutaja ja partner.

ETKAL koondab erialaühendusi ja ettevõtteid, mis parandavad turunduse ja kommunikatsiooniga klientide konkurentsivõimet, luues seeläbi majanduskasvu ja kasvatades äritegevuse tulemuslikkust. ETKALi igapäevategevuste hulka kuuluvad koolitused, infovahetus, sektoripõhised uuringud, koostööd ettevõtete ja institutsioonidega, Kuldmuna auhinnagala korraldamine jpm. ETKALi kõrgeim otsuseid tegev organ on üldkoosolek, kus valitakse ka kuni 7-liikmeline juhatus.

Kuldmuna 2014 noortekonkurss Pesamuna tunnustab parima loovlahenduse autoreid

Loovusfestival Kuldmuna 2014 kutsub taaskord noori üles oma võimeid reklaamivaldkonnas proovile panema. Võitjameeskond selgub 7. märtsil Lennusadamas Kuldmuna 2014 auhinnagalal.
 

“Noortekonkursile laekunud tööd paistavad alati silma jõuliste ja värskete lahendustega,” rääkis Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juht Jüri Luud. “Sel korral ootame töid tavapäraselt nii reklaamiagentuuride töötajatelt, kõrgkoolide õpilastelt, kuid ka kõikidelt teistelt reklaamitalentidelt, kes Kuldmuna raames silma paista soovivad.” Konkursil saavad osaleda kõiki kuni 28- aastased noored loojad.

Meeskondadel tuleb aadressil www.kuldmuna.ee registreeruda hiljemalt 16. veebruaril, pärast mida avalikustatakse tänavuse konkursi teema. Peale lähteülesande saamist on igal meeskonnal aega 48 tundi kavandi esitamiseks. Parimate kavandite autorid kuulutatakse välja 7. märtsil Lennusadamas Kuldmuna 2014 auhinnagalal.

Kavandeid hindab loovusfestivali Kuldmuna 2014 trüki-, välimeedia-, postitatud ja kampaaniakategooria žürii ning võidutöö kuulutatakse välja 7. märtsil Lennusadamas Kuldmuna auhinnagalal.

Möödunud aastal tuli noortekonkursil osalejatel välja töötada reklaamkampaania teemal Tallinna tänavaaugud. Pesamuna 2013 tiitliga pärjati Piia Tammelo ja Liis Todeski tööd “Tallinn. Koht, kuhu tänavad lähevad surema”.

Täpsemat infot registreerimise ja konkursitingimuste kohta saab aadressilt www.kuldmuna.ee/noored

Loovusfestivali Kuldmuna 2014 laureaadid selguvad 7. märtsil

7. märtsil selguvad Lennusadamas loovusfestivalil Kuldmuna 2014 Eesti parimad turunduskommunikatsiooni lahendused ning – tegijad. Auhinnad jagatakse välja reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias, uuendusena antakse välja 10 eriauhinda.
 

“Selle aasta Kuldmuna pilk on suunatud Eestist väljaspoole, et ergutada Eesti agentuure ka rahvusvahelisel areenil silma paistma, mistõttu anname sel aastal auhinnad välja varem,” ütles Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juht Jüri Luud. “ Žürii tööd on palutud juhtima oma ala silmapaistvad spetsialistid väljaspoolt Eestit, mis on heaks sisendiks rahvusvahelistel konkurssidel osalemiseks,” lisas Luud.   

Auhinnad jagatakse välja reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias. Lisaks antakse sel aaastal välja parima agentuuri auhind igas kategoorias ning konkursi esimene Titaanmuna, millega pärjatakse parim ristmeedialahendus, kus on kasutatud vähemalt kolme valdkonna koostööd ühes loovlahenduses. Grand Prix selgub auhinnagalal publikuhääletuse tulemusena.

Loovusfestivali Kuldmuna 2014 raames toimub Noortekonkurss Pesamuna, kus kuni 28-aastased loojad saavad mõõtu võtta. 16. korda toimuva Kuldmuna auhinnagala leiab aset 7. märtsil Tallinnas Lennusadamas. 2013. aasta Kuldmuna konkursile esitati 583 tööd ning jagati välja 80 muna. Aasta digiagentuuriks pärjati agentuur Fraktal, parimaks digikliendiks Vabariigi Presidendi Kantselei, aasta üritusturundusagentuuriks agentuur Broadline, aasta reklaamiagentuurik DER Tank ning parimaks kliendiks Saku Õlletehas.  

Konkursitöid võetakse vastu 20. veebruarini aadressil www.kuldmuna.ee. Pesamuna 2014 meeskondade registreerimine lõpeb 16. veebruaril.