Osta
pilet
Tagasi

Taeva Pesamuna lähteülesanne: Digiräuskajat parandab ainult hea sõna

Meie igapäevases digikeskkonnas, portaalides ja sotsiaalmeedias on gigabaitide viisi negatiivsust. Edukaid, (vähemalt väliselt) enesekindlaid ja andekaid inimesi saadab tihti kadedus, mis kanaliseerub ultrasolvavates kirjaridades. See ei peaks nii olema. Meie kõigi, aga eriti noorte võimuses on seda muuta. Kuid mitte kurjale kurjaga vastates.

Loovusfestivali Kuldmuna noortekonkursile Taeva Pesamuna registreeris end tänavu rekordilised 89 tiimi (võrdluseks: eelmisel aastal esitas töö 17 tiimi), kes said täna briifi, mida lahendama hakata. Aega on noortel 48 tundi, et esitada oma originaalne, nutikas ja loovusest pakatav võistlustöö. 

Taeva Pesamuna konkursi briif

MILLES KÜSS?

24.02.2019 Eesti president: ”Mul on kahju, et internet on täis emakeelset vägivalda kõigi vastu, kes midagi teevad. Alguses on segadus, sest maailm meie ümber muutub. See ajab vihale. Siis tuleb sõim. Kunagi oli see pigem anonüümne. Nüüd esitatud sotsiaalmeedias uhkelt oma näo ja nime alt, aga ka libakontode poolt paljundatuna, aitamaks veelgi meil iseendid, omaenda ühiskonda, lõhki rebida. Pidev avalik sõim ja kujundlik vägivald lõhuvad kiiresti barjääri, mis takistab meil ligimese vastu kätt tõstmast. Kindlasti ei saa meie ühiskond ka päriselus niimoodi turvalisemaks. Vihastest sõnadest võib sündida ühiskonda vapustavaid tegusid.”

Tegelikult teame ilma presidendi kõnetagi, et meie igapäevases digikeskkonnas, portaalides ja sotsiaalmeedias on gigabaitide viisi negatiivsust. Põlastust, solvanguid ja lausvihkamist. Inimesed reageerivad enda või teiste vastu suunatud vihastele kommentaaridele erinevalt. Mõni suudab nendest üle olla, teised sulgevad ennast oma tuppa või tualetti, ja nutavad lohutamatult. Pole ka saladus, et pidev negatiivsuse käes viibimine võib viia suitsiidsete mõteteni.

See ei peaks nii olema. Meile lubati, et tehnoloogia areng on inimkonna hüvanguks. Et sotsiaalmeedia abil saame oma lähedaste ja sõpradega ühenduses olla, väljendada oma loovust ja leida uusi mõttekaaslasi.

On paradoksaalne, et platvormid, mis pidid inimesi ühendama, toodavad hoopiski suurel hulgal üksildust ja üksindust, ebakindlust ja enesehaletsust. Ning kibestumust.

Need on tunded, mis võivad kulmineeruda ka vihastest väljaütlemistes. Edukaid, (vähemalt väliselt) enesekindlaid ja andekaid inimesi saadab tihti kadedus, mis kanaliseerub näiteks ultrasolvavates kirjaridades. Nagu võisime näha Radari saates “Vihkav Eesti” (22.01.2019).

Meie kõigi, aga eriti noorte võimuses on seda muuta. Kuid mitte kurjale kurjaga vastates. Polariseeruvas maailmas on empaatiavõime olulisem kui kunagi varem.

Hea näide taolisest empaatiast: Sexist Troll Attacks Sarah Silverman On Twitter, And Her Unexpected Response Turns Man’s Life Upside Down

KELLEGA ME RÄÄGIME?

Kampaania on suunatud kõikidele Eesti inimestele, kes tarbivad igapäevaselt digitaalset ja sotsiaalmeediat. Inimestele, kes puutuvad igapäevaselt kokku netikommentaariumite ja kommenteerijatega.

MILLIST SÕNUMIT PEAKS KAMPAANIA KANDMA?

Digiräuskajat parandab ainult hea sõna.

Kampaania peaks kutsuma inimesi üles suhtuma negatiivsete kommentaaride kirjutajatesse empaatiaga. Iga digiräuskaja taga võib olla tegelikult inimene, kes mingil põhjusel tunneb end eemaletõugatuna, üksildasena.

Vihale on lihtne vihaga vastata. Tunduvalt raskem on proovida püüda mõista, mis on sellise teguviisi taga. Empaatiat üles näidates võib juhtuda, et digiräuskaja leiab endas põhjuse, miks ta just niimoodi käitub, ja võib seeläbi oma käitumist muuta.

KUIDAS KAMPAANIAIDEED ESITADA?

PDF-vormis esitlus peaks kindlasti sisaldama loovkontseptsiooni kirjeldust ja rakenduste näiteid einevates planeeritavates meediakanalites (näiteks veebibännerid, sotsiaalmeedia postitused, telereklaam, välireklaam vms).

Lisaks võib esitada fotosid ja / või videoid, mis aitavad kaasa loovidee mõistmisele.

Kuldmuna noortekonkursi peatoetaja on Taevas Ogilvy. Sestap kannab konkurss tänavu nime Taeva Pesamuna.

Taeva Pesamuna on Kuldmuna noortekonkurss, kus saavad oma reklaamimuskleid võrrelda kuni 26-aastased (k.a) loojad. Konkursist saab osa võtta tiimina, kuhu kuulub minimaalselt 2 inimest.

Briifi lahendamiseks on konkursile registreeritud tiimidel aega 48 tundi. Võistlustöid saavad tiimid esitada esitada kuni 1. märtsini kell 10.00. Pesamuna auhinna võitjad selguvad 15. märtsil toimuval Kuldmuna auhinnagalal.

Kaks kõige teravamat persooni ehk Taeva Pesamuna võitjad saadab Taevas Ogilvy maailma vingeimale loovusfestivalile Cannes Lions. Taevas paneb välja pääsmed festivalile, lennupiletid ja majutuse.

Vaata ka: www.kuldmuna.ee/taeva-pesamuna

Silja Oja, Turundajate Liit